اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

مشاغل منافی معنویت در موقوفات ایجاد نشود

خبرگزاری فارس: مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: برخی اوقات مشاغل منافی با معنویت در مساجد مشاهده می‌شود که این امر برای مسئولیت مساجد مخاطره‌آمیز است.

مشاغل منافی معنویت در موقوفات ایجاد نشود

حجت‌الاسلام جلال رضوی‌مهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: مساجد از جمله مکان‌ها و فضاهای معنوی است که بر اساس متون قرآنی تعمیر، حفظ و نگهداری مسجد، نشانه و علامت ایمان است.

وی خاطر نشان کرد: امروز مساجد در کشور و جهان اسلامی نیازمند حفظ، حراست و نگهداری است.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه اکنون منشأ بارقه بیداری اسلامی از عبادتگاه‌ها و مکان‌های توحید برخاسته است گفت: مساجد کانون‌های بیداری را به وجود آورده‌ و در حقیقت آتش شعله‌وری در برابر امیال استکبار و صهیونیسم هستند.

وی با بیان اینکه امروز مساجد به عنوان سنگرهای اسلام مورد توجه جوانان هستند عنوان داشت: هیئت امنا و امامان جماعت مساجد مسئولیت‌های سنگین و خطیری برای حفظ و حراست از این آرمان دین مبین اسلام دارند.

رضوی‌مهر خاطر نشان کرد: هرگز نباید مساجد برای دست‌اندرکاران به عنوان شغل محسوب شود یا در مراحل فرعی فعالیت‌های آنها قرار گیرد.

وی با اشاره به برخی فعالیت‌های مخاطره‌آمیز نقش مساجد گفت: برخی اوقات مشاغل منافی با معنویت مانند آرایشگاه بانوان یا رستوران غذا در نزدیکی مساجد مشاهده می‌شود که این امر برای مسئولیت مساجد مخاطره‌آمیز است.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه یادآور شد: شغل‌هایی که شئونات مساجد را حفظ نمی‌کند نباید در اماکنی که وقف مساجد بوده انجام شود و اگر قرار است به مساجد درآمدهای این چنینی تعلق گیرد، باید از طریق شغل‌های فرهنگی باشد.

وی عنوان داشت: فعالیت مؤسسات فرهنگی به صورت تعریف شده و منسجم و منظم و با وحدت رویه در کنار مساجد کار نیکویی است.

رضوی‌مهر تربیت دینی و صحیح را از دیگر کارکردهای مسجد ذکر کرد و افزود: مؤمن برای حفظ ایمان باید با مسجد و فضای معنوی آن ارتباط داشته باشد.

وی تصریح کرد: هرگز نباید اجازه داده شود خرافه، مکاتب ساختگی، عرفان‌های کاذب در مساجد رخنه کنند، زیرا مسجد مطمئن‌ترین مکان برای دریافت معنویت هستند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول