اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی:

قوه قضائیه در احقاق حق موقوفات نقش مؤثری دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: نقش قوه قضائیه در احقاق حقوق موقوفات و امور بقاع متبرکه حائز اهمیت است.

قوه قضائیه در احقاق حق موقوفات نقش مؤثری دارد

به گزارش خبرگزای فارس از بیرحند به نقل از روابط‌عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محمدطاهر گرایلی ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: شهید بهشتی مؤسس و معمار دستگاه قضائی جمهوری اسلامی ایران است که به واسطه عظمت و ایثارگری‌های این شهید گرانقدر و 72 تن از یاران امام (ره) پایه‌های انقلاب مستحکم شده است.

وی ادامه داد: حضرت امام (ره) آن شهید جاوید را به عنوان یک ملت برای مردم معرفی کرده‌اند و مقام معظم رهبری هم شهید بهشتی را مظهر ابتکار معرفی کردند و به حق شهادت در مقابل او ناچیز بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه وقف یک فرهنگ دینی است، افزود: وقتی وضعیت ثبتی این اماکن مشخص شود برای حفظ حقوق آن می‌توان راحت‌تر اقدام کرد زیرا یکی از مستندات دعوی دلیل مالکیت است و یا اگر به حریم آن تجاوز و تعرضی شود حدود و مساحت ملک موقوفه با وجود سند مالکیت روشن می‌شود.

گرایلی تصریح کرد: طبق تفاهم‌نامه مشترک بین سازمان اوقاف و امور خیریه و ثبت اسناد و املاک کشور اقدامات مثمر‌ثمری در راستای سنددار کردن موقوفات، بقاع و اماکن متبرکه صورت پذیرفته است.

وی با تأکید بر اینکه اخذ سند برای موقوفات یک امر ضروری محسوب می‌شود، بیان کرد: اخذ سند برای موقوفات امری خطیر است که در گذر زمان موقوفات را از دست‌اندازی سودجویان باز می‌دارد و حفظ اصل موقوفه را تضمین می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه در امر وقف باید نیات واقفان مد نظر قرار گیرد، اضافه کرد: برای رسیدن به این مهم و اجرای صحیح نیات واقفان مبنای برنامه سال 91 بر اساس این امر تنظیم و اجرا می‌شود.

انتهای پیام/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول