اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سالجاری صورت گرفت

آزادی 140 زندانی غیرعمد در سیستان‌ و بلوچستان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال 90 تاکنون، 142 نفر زندانی غیرعمد در استان آزاد شدند که از این تعداد 35 نفر از شهرستان‌های شمال سیستان و بلوچستان بودند.

آزادی 140 زندانی غیرعمد در سیستان‌ و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زهک، حسین سوری صبح امروز در مراسم جشن گلریزان شهرستان زهک اظهار داشت: در حال حاضر، 21 زندانی غیرعمد از حوزه سیستان در زندان‌ها به سر می‌برند که مبلغ 937 میلیون تومان به شکات خود بدهکار هستند.

وی افزود: مبلغ 358 هزار تومان با همکاری ستاد دیه استان از شکات آنها تخفیف گرفته شده و 110 میلیون تومان هم آورده خود مددجویان تاکنون جمع‌آوری شده و علاوه بر این مبلغ 467 میلیون تومان هم به صورت بلاعوض از طرف ستاد دیه استان به مددجویان غیرعمد منطقه سیستان پرداخت شده است.

مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه سیستان و بلوچستان ادامه داد: با این وجود انتظار می‌رود طی ماه جاری که جشن گلریزان در این شهرستان‌ها برگزار می‌شود تعداد زندانیان غیرعمد منطقه سیستان به صفر برسد.

سوری بیان داشت: منطقه سیستان در امر آزادسازی و کمک به زندانیان غیر عمد، مقام نخست را در استان کسب کرده است.

رئیس دادگستری زهک هم در این مراسم گفت: دو عامل عمده که باعث وقوع جرائم غیر عمد و ورود این مجرمان به زندان‌ها می‌شود تصادفات و مهریه‌های سنگین هستند.

غلامرضا کوهی افزود: در حوزه قضایی زهک، تمامی زندانیان جرائم غیر عمد مشمول همین دو عامل هستند.

وی از خانواده‌ها و حاضران در جلسه خواست: خودروها و وسایل نقلیه حادثه آفرین را حتماً بیمه کنند و از گذاشتن مهریه‌های سنگین خودداری کنند چرا که 60 درصد زندانیان جرائم غیر عمد در حوزه‌های قضایی سیستان به علت مهریه‌های سنگین در زندان‌ها به سر می‌برند.

فرماندار زهک نیز در ادامه این مراسم اظهار داشت: مردم منطقه سیستان به لحاظ اعتقادی در جایگاه خاصی قرار دارند و این حس انسان دوستی و همنوع دوستی آنها سبب شده تا سال گذشته، هفت نفر از زندانیان جرائم غیرعمد آزاد شوند.

احمد دهمرده گفت: در جلسه امروز هم مبلغ 18 میلیون تومان از محل کمک‌های مردم نیک‌اندیش این شهرستان جمع‌آوری شده که امید‌می‌رود تعدادی دیگر نیز از زندانیان آزاد و به آغوش خانواده‌های خود بازگردند.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول