اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس زندان داراب:

می‌توانیم تعداد زیادی از زندانیان داراب را شاغل کنیم

خبرگزاری فارس: رئیس زندان داراب گفت: با همکاری اداره فنی و حرفه‌ای این شهرستان قادریم تعداد قابل توجهی از زندانیان را شاغل کنیم.

می‌توانیم تعداد زیادی از زندانیان داراب را شاغل کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از داراب، الله‌کرم عزیزی بعد از ظهر امروز در نشست اداره‌های فنی و حرفه‌ای و زندان داراب که به منظور بررسی نقاط ضعف و قوت همکاری‌های بین این دو اداره برگزار شد، اظهار داشت: اشتغال‌زایی زندانیان برای بازگشت به جامعه مورد توجه سازمان زندان‌هاست و این اداره تقاضای همکاری بیشتر مسئولان فنی و حرفه‌ای در برگزاری دوره‌های آموزشی را دارد.

وی افزود: زندان داراب از فضای آموزشی لازم در بخش کشاورزی برخوردار است و آموزش در این حوزه می‌تواند زمینه اشتغال تعداد بسیاری از زندانیان را فراهم کند.

عزیزی گفت: یکی از علل اصلی بروز جرم در جامعه، بی‌سوادی افراد بوده و از برنامه‌های سازمان زندان‌ها در راستای اصلاح و تربیت زندانیان، بحث آموزش و سوادآموزی است.

وی افزود: بر اساس تفاهمنامه منعقده بین اداره کل زندان‌های فارس و نهضت سوادآموزی این استان، دوره‌های آموزشی نهضت سوادآموزی به منظور ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در زندان‌ها برگزار و 12 نفر از زندانیان زندان داراب با شرکت در این دوره‌ها موفق به دریافت مدرک تکمیلی طی هفت ماه دوره آموزشی شدند.

رئیس زندان داراب ادامه داد: تعدادی از محکومان که قبل از اتمام دوره‌های آموزشی از زندان آزاد می‌شوند در صورت تمایل می‌توانند با معرفی آنها از طریق زندان به مراکز آموزشی ادامه تحصیل دهند.

عزیزی همچنین خاطرنشان کرد: با برگزاری کلاس‌های روخوانی قرآن سطح یک، 80 نفر از زندانیان موفق به اخذ مدرک روخوانی از دارالقرآن تبلیغات اسلامی شهرستان داراب شدند.

وی افزود: زندانیان شرکت‌کننده در دوره‌های آموزشی به ویژه درکلاس‌های قرآنی و حرفه‌آموزی در شورای طبقه‌بندی از تسهیلات اشتغال، مرخصی و ... برخوردار می‌شوند.

کاووس کاووسی رئیس اداره فنی و حرفه‌ای داراب نیز بیان کرد: تخصیص مکان مناسب به منظور آموزش می‌تواند مشکلات فنی و حرفه‌ای را برطرف کند.

وی تصریح کرد: با توجه به امکانات موجود در زندان، دو دوره آموزشی جوشکاری و همچنین کشت گلخانه‌ای به این مجموعه اختصاص می‌دهیم تا مشکلات اشتغال‌زایی زندانیان فراهم شود.

در این نشست مقرر شد اداره زندان نسبت به ساخت مکان برگزاری کارگاه‌های آموزشی اقدام و تجهیز کارگاه‌ها توسط اداره فنی و حرفه‌ای انجام شود.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول