اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی خبر داد

65 درصد زندانیان خراسان جنوبی بی‌سواد هستند

خبرگزاری فارس:‌ مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی خراسان جنوبی گفت: ‌65 درصد زندانیان استان یا بی‌سواد هستند یا تحصیلات ابتدایی دارند.

65 درصد زندانیان خراسان جنوبی بی‌سواد هستند

محمدعلی اربابی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، رویکرد اساسی مجموعه زندان‌ها در سطح کشور را رویکرد تربیتی و اصلاحی دانست و اظهار کرد: در راستای تحقق این هدف تاکنون اقدامات خوبی در مجموعه زندان‌های استان انجام شده است.

وی از بهره‌برداری از زندان جدید بیرجند خبر داد و گفت:‌ یکی از اقدامات مهمی که در سال جاری در این مجموعه با همکاری دادگستری استان محقق شده بهره‌برداری از زندان جدید بیرجند است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی خراسان جنوبی ادامه داد: زندانیان به این مکان جدید منتقل شده‌اند چرا که فضای قبلی زندان یک فضای فیزیکی دو هزار متری بود که در شأن دستگاه قضایی استان نبود.

اربابی افزود: زندان جدید بیرجند دارای 24 هزار مترمربع زیربنا است که مشکل کمبود فضای فیزیکی زندان بیرجند را حل کرد.

 

حضور 80 درصد زندانیان استان در زندان بیرجند

وی از حضور 80 درصدی زندانیان استان در زندان بیرجند خبر داد و یادآور شد: شش درصد زندانیان خراسان جنوبی در زندان فردوس و 15 درصد دیگر زندانیان در زندان قاین به سر می‌برند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی خراسان جنوبی با بیان اینکه میزان زنان زندانی استان از میانگین کشوری بالاتر است، تصریح کرد:‌ 9 درصد زندانیان استان ما را زنان تشکیل می‌دهند این در حالی‌ است که میانگین کشوری این رقم چهار درصد است.

اربابی از فعالیت 22 روحانی در سطح زندان‌های استان برای گسترش برنامه‌های مذهبی و فرهنگی خبر داد و گفت: در حال حاضر نمازهای پنج‌گانه در زندان‌ها با وجود مسافت طولانی با شهر به جماعت برگزار می‌شود.

 

حضور 23 مددکار اجتماعی در سطح زندان‌های استان

وی از حضور 23 مددکار اجتماعی در سطح زندان‌های استان خبر داد و افزود: حضور این مددکاران در راستای رویکرد اصلاحی در سطح زندان‌ها است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی خراسان جنوبی با بیان اینکه تمام حقوق مادی و معنوی زندانیان رعایت می‌شود، یادآور شد: از جمله این حقوق می‌توان به حق زندگی، احترام اجتماعی، حقوق معنوی و مادی و آزادی مذهب و از جمله حقوق مادی می‌توان به بهداشت فردی اشاره کرد.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول