اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف گیلان خبر داد

تربیت 33 هزار حافظ قرآن در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از تربیت بالغ بر 32 هزار و 700 نفر حافظ قرآن در 354 بقعه استان خبر داد.

تربیت 33 هزار حافظ قرآن در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام ولی عادلی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اجرای طرح تربیت حافظ قرآن را یکی از برنامه‌های مهم اوقاف عنوان کرد و اظهار داشت: این طرح در 354 بقعه گیلان اجرا می‌شود.

وی، با بیان اینکه سازمان اوقاف در چشم‌انداز 20 ساله کشور تربیت یک میلیون نفر حافظ قرآن کریم در بقاع متبرکه کشور را طراحی کرده است، افزود: سهم گیلان از اجرای این طرح تربیت 32 هزار و 700 حافظ قرآن کریم است و هرسال باید 8 هزار و 176 حافظ در مدت هفت سال تربیت ببینند.

این مسئول، با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند 10 تا 15 میلیون نفر باید حافظ قرآن داشته باشیم، تصریح کرد: این طرح از 31 تیر امسال آغاز شده و تا سال 94 ادامه دارد و باید به هدف مورد نظر رهبری در کشور برسیم.

به گفته وی، طرح تربیت حافظ قرآن برای سه گروه سنی شامل کودکان هفت تا 12 سال ویژه حفظ جزء 30 قرآن کریم، نوجوانان 13 تا 18 سال ویژه حفظ جزء‌های نخست و 30 قرآن و گروه سنی جوانان و بزرگسالان نیز در زمینه حفظ جزء‌های نخست، دوم و 30 قرآن کریم به اجرا درآمده است.

عادلی با تصریح بر اینکه 10 شهرستان گیلان طرح مذکور را اجرا می‌کنند، خاطرنشان کرد: سهمیه هر شهرستان در اجرای این طرح مشخص شده است.

وی، سهمیه رشت برای تربیت حافظ قرآن را یک‌هزار و 900 نفر، آستانه‌اشرفیه تعداد 291 نفر، لاهیجان 801 نفر، لنگرود 696 نفر، رودسر یک‌هزار و 153 نفر، فومن 468 نفر، تالش 945 نفر، رودبار 450 نفر ، صومعه‌سرا 577 نفر و انزلی 905 نفر عنوان کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان، با اشاره به اجرای طرح ضیافت الهی ویژه ماه مبارک رمضان ابراز کرد: این طرح در 289 بقعه متبرکه گیلان به اجرا درآمده است.

وی، با برشمردن اهداف طرح ضیافت اذعان کرد: در اجرای این طرح برنامه‌های معنوی اجرا می‌شود که تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی با استفاده از ظرفیت‌های فضای معنوی ماه مبارک رمضان از جمله آن است.

عادلی، اعتقادات و ایجاد فضای معنوی در جامعه به ویژه برای نسل جوان، تقویت باورها، ترویج و تبلیغ مفاهیم قرآنی و ایجاد فضای انس با قرآن در جامعه در جوار بقاع متبرکه و اجرای دقیق نیات واقفان خیراندیش را از دیگر اهداف اجرای طرح ضیافت الهی ذکر کرد.

وی، برپایی نماز جماعت، خیمه‌های معرفت، ترتیل خوانی و محافل انس با قرآن کریم با حضوری قاری مصری را از جمله برنامه‌های دیگر طرح ضیافت الهی برشمرد.

این مسئول، در ادامه به موضوع وقف در استان اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته بیش از 20 مورد وقف جدید داشتیم و امسال پیش‌بینی می‌شود این مقدار رشد چشمگیری پیدا کند.

انتهای پیام/ع10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول