اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف ساری خبر داد

اجرای طرح حافظان قرآن در ساری

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ساری از آغاز به‌ کار تربیت حافظان قرآن کریم در امامزادگان مرکز استان خبر داد.

اجرای طرح حافظان قرآن در ساری

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، حجت‌الاسلام مسعود قربانی در مراسم افتتاحیه طرح تربیت حافظان قرآن کریم در امامزادگان شهرستان ساری که با حضور قرآن‌آموزان و خانواده آنها در آستانه مبارکه امامزاده عباس(ع) برگزار شد، اظهار داشت: اوقاف ساری برای تحقق منویات مقام معظم رهبری نهایت تلاش خود را در این طرح به کار می‌برد تا همان گونه رهبر فرزانه انقلاب فرمودند جامعه ما بیش از 10 میلیون نفر حافظ داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم در چهار پایگاه امامزاده عباس، ملامجد الدین، مؤسسه جامعه القرآن و تکیه پهنه‌کلا از اول ماه مبارک رمضان آغاز شده و تا اسفند ادامه می‌یابد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ساری از ثبت‌ نام بیش از یک هزار نفر در این طرح خبر داد و گفت: برای تشویق و ترغیب قرآن آموزان جوایز نفیسی در نظر گرفته شده البته اردوی زیارتی هم داریم.

این مسئول در تشریح برنامه‌های فرهنگی ویژه ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه شهرستان ساری یادآور شد: طرح ضیافت الهی، ترتیل‌خوانی، تفسیر قرآن، سخنرانی، برپایی نمایشگاه، پرسش و پاسخ به مسایل دینی، برگزاری مراسم ادعیه ویژه این ماه و طرح نشاط معنوی از جمله برنامه‌های فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ساری است.

قربانی در مورد شرایط سنی طرح تربیت حافظان قرآن خاطرنشان کرد: در سه گروه سنی کودکان از هفت سال تا 10 سال، نوجوانان از 11 تا 18 سال و جوانان و بزرگسالان از 19 سال به بالا برگزار می‌شود همچنین افرادی هم به پایگاه‌ها مراجعه کردند که سن آنها از هفت سال کمتر بود، ولی علاقمند به حفظ قرآن بودند و در برخی موارد تا یک یا دو سوره هم حفظ بودند و این‌ها در گروه کودکان ثبت‌نام شدند.

وی با تشریح نحوه آموزش شرکت‌کنندگان در طرح تربیت حافظان قرآن کریم اذعان داشت: برای آموزش مخاطبان دراین طرح از مربیان توانمند مؤسسه جامعه‌القرآن‌ الکریم ساری بر اساس تفاهم‌نامه امضا شده بین اداره کل اوقاف مازندران و جامعه القرآن کریم استان مازندران استفاده می‌شود.

انتهای پیام/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول