اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان:

راز ماندگاری انقلاب اسلامی تمسک به قرآن است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: راز ماندگاری سال‌ها مقاومت انقلاب اسلامی در مقابل هجمه‌های دشمنان، تمسک‌جویی به قرآن کریم است.

راز ماندگاری انقلاب اسلامی تمسک به قرآن است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حمید حاذق نیک‌رو عصر امروز در آیین افتتاحیه چهاردهمین دوره برنامه‌های 30 روز با قرآن کریم و نمایشگاه کتاب و نرم‌افزار قرآنی در سالن وارش مجتمع فرهنگی هنری خاتم‌الانبیا (ص) این شهر، اظهار کرد: به طور یقین قرآن برای بشریت و حیات دنیوی و اخروی غیر از سخنان قرآن راه نجاتی وجود ندارد.

وی، با اشاره به اینکه به دلیل عدم کشف رمز و راز قرآن توسط انسان در خلأ معنویت و بحران فطری واقع شده است، تصریح کرد: اگر این کتاب الهی به درستی در معرض مخاطب قرار گیرد به طرف دیگر معانی کشیده نمی‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، ادامه داد: اگر ملت‌های مختلف در طول تاریخ توانسته‌اند در مقابل دشمنان بایستند به دلیل پیروی از دستورات قرآن بوده و راز ماندگاری 33 سال مقاومت انقلاب جمهوری اسلامی در مقابل هجمه‌های دشمنان، تمسک‌جویی به قرآن کریم است.

وی ابراز کرد: دشمنان انقلاب رمز پایداری مردم در ایستادگی مقابل دشمنان بشریت را توجه به قرآن دانسته‌اند.

حاذق نیکرو، به تولید فیلمی با عنوان فتنه که توسط نماینده مجلس هلند ساخته شده بود اشاره کرد و یادآور شد: این فیلم مسئولان و مسلمانان جمهوری اسلامی ایران را به تبعیت از کتابی که به خشونت دلالت دارد متهم می‌کند.

وی، با تاکید بر اینکه کتاب قرآن در سال 2009 در بسیاری از کشورهای اروپایی جزو پر فروش‌ترین کتاب سال معرفی شده است، خاطرنشان کرد: طبق آمارهای موجود قرآن کریم هنوز هم جزو پر فروش‌ترین کتاب‌ها در سراسر دنیا شناخته شده است.

این مسئول، با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم در دنیا و آخرت در مسیر الهی حرکت کنیم هیچ کتابی به غیر از قرآن وجود ندارد، تصریح کرد: قرآن برای تمام لحظه‌های زندگی و آخرت برنامه معرفی کرده است.

وی، اضافه کرد: مکانی که کلام الهی در آن خوانده می‌شود و جماعتی به واسطه خواندن به آن عمل می‌کنند خداوند به واسطه ملائک برکات خود را بر آنها جاری می‌کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت نیز در مراسم مذکور با اشاره به اینکه همزمان با ماه رمضان جشنواره بزرگ قرآن کریم و چهاردهمین دوره ختم قرآن کریم در مجتمع خاتم‌الانبیا (ص) رشت برگزار می‌شود، اظهار کرد: در این برنامه هر روز 400 نفر حضور دارند و قاریان یک جزء قرآن را تلاوت می‌کنند و مفسران این کتاب الهی به شرح و تفسیر آن می‌پردازند.

رضا ثقتی، با اشاره به فعالیت‌های اداره ارشاد رشت در ماه مبارک رمضان، افزود: سلسله نشست‌های قرآن و مثنوی، مسابقه عکاسی زندگی قرآنی، نمایشگاه هنرهای تجسمی قرآن کریم، برگزاری شب‌های رمضان با قرآن در 10 مسجد شهرستان رشت، کتابت قرآن کریم توسط خوشنویسان رشت هر ساله با عنوان مشق نور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب و نرم‌افزارهای قرآن کریم از جمله فعالیت‌های در نظر گرفته شده در جشنواره قرآن کریم است، اضافه کرد: هر کس که به قرآن تمسک جوید قرآن او را در مراحل مختلف زندگی یاری می‌کند.

این مسئول، هدف از برگزاری جشنواره مذکور را وارد کردن روح و فضای معنوی قرآن در جامعه به ویژه خانواده‌ها بیان کرد و یادآور شد: امروزه بیش از هر زمان دیگر به روح و اخلاق قرآنی در جامعه نیازمندیم و باید زندگی خود را بر اساس تعالیم و دستورات قرآن کریم استوار کنیم.

وی با تصریح بر اینکه بیش از 7 موسسه قرآنی و 100 کانون فرهنگی هنری مساجد زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت به فعالیت‌های قرآنی می‌پردازند، خاطرنشان کرد: در سال 90 بیش از یک میلیارد و 300 میلیون ریال برای تقویت این مراکز صرف شده است.

ثقتی افزود: برنامه‌های مختلفی به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع)، شب‌های احیا و شهادت حضرت علی (ع) در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول