اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوشهر خواستار شد

برگزاری مسابقات قرآنی با محوریت آیاتی پیرامون امام زمان(عج)

خبرگزاری فارس: امام جمعه بوشهر گفت: مسابقات قرآنی با محوریت آیاتی در خصوص امام زمان (عج)، حضرت علی(ع) و امام حسین(ع) باشد، در استان ضروری است.

برگزاری مسابقات قرآنی با محوریت آیاتی پیرامون امام زمان(عج)

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری صبح امروز در جمع فعالان قرآنی استان بوشهر با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک زمان اظهار داشت: ماه رمضان ماه قرآن است و باید در این ماه با تدبر در معانی قرآن بیش از پیش با آموزه‌های اسلامی آشنا شویم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های قرآنی استان بوشهر تصریح کرد: استان بوشهر در عرصه فعالیت‌های قرآنی همواره پیشتاز بوده و قاریان برجسته‌ای را نیز به جهان معرفی کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تصریح کرد: در تاریخ این استان ولایت‌مدار، در حوزه تفسیر علوم قرآنی، تلاوت و کتابت قرآن چهره‌های برتر و بسیار قوی در سطح کشور داشته‌ایم که از آنان کمتر نام برده شده است.

وی گفت: شورای عالی قرآن استان باید نسبت به تاریخ تلاشگران عرصه قرآنی پژوهش کرده و به تالیف کتاب در این خصوص همت گمارد.

وی با بیان اینکه میراث‌داران این تاریخ بزرگ، قاریان و حافظان قرآن کریم هستند خاطر نشان کرد: از دیدگاه ممتحنین قرآنی که به استان آمده بودند، همه قاریان استان بوشهر را قاریان برجسته کشور خواندند.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری تجلی عظمت قرآنی استان را در فضای ملی و فراملی ضروری دانست و خطاب به مجمع قاریان استان اظهار داشت: این مهم با انجام پروژه‌های نوین قرآنی تحقق می‌یابد.

امام جمعه بوشهر به برگزاری مسابقات قرآنی از آیات حسینیه که در شأن اباعبدالله الحسین (ع) نازل شده و یا آیاتی که در شأن امیر مؤمنان(ع) و امام عصر(عج) نازل شده در مناسبت‌های مختلف تاکید کرد.

وی طراحی نوآوری‌های قرآنی برای ایجاد بستر لازم در جهت صدور امواج قرآنی را ضروری خواند و افزود: این امواج جدید باید به جایی برسد که به جای قرائت قرآنی به هدایت انسان‌ها بپردازد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر شناسایی چهره‌های پیشکسوت قرآنی و تجلیل از آنان را خواستار شد و گفت: احترام به شخصیت‌های قرآنی سبب می‌شود که قرآن نیز به ما احترام گذاشته و در آخرت شفیع ما باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق(ع) نیز گفت: شارع مقدس برای تربیت دینی و اعتقادی انسان‌ها نقشه‌ای را تدبیر کرده است که اگر انسان خود را ملتزم به انجام آن کند، می‌تواند از خود یک انسان الهی بسازد.

حجت‌الاسلام حسین دشتی گفت: نبی مکرم اسلام صدها سال پیش دینی را برای هدایت بشر ارائه کرد که ابعاد وجودی انسان را مورد توجه قرار داده است.

وی تصریح کرد: انسان دارای ابعاد جسمانی و روحانی است و خداوند روزه‌داری را برای این مهم واجب کرده است که ما را از مرحله حیوانیت به مرحله روحانیت اوج دهد.

وی با نکوهش پرخوری در دین مبین اسلام با استناد به روایات معصومین(ع) افزود: خوردن غذا به مقدار لازم تاثیر شگرفی در رشد و تعالی معنوی انسان دارد و روزه‌داری در واقع یک نوع تربیت و کنترل درون است.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول