اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دیوان محاسبات استان اصفهان:

جلوگیری از تخلف بهترین راه برای صیانت از بیت‌المال است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دیوان محاسبات استان اصفهان گفت: بهترین و مناسب‌ترین راه برای صیانت از بیت‌المال، جلوگیری از تخلف است.

جلوگیری از تخلف بهترین راه برای صیانت از بیت‌المال است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ابراهیم صفایی در جلسه شورای اداری استان اصفهان با بیان اینکه شورای دستگاه‌های نظارتی در سال 87 با هدف هماهنگی بین دستگاه‌های نظارتی تشکیل شد، اظهار کرد: سه کمیته اصلی امور بانکی، واگذاری و مبارزه با زمین‌خواری و بررسی قراردادهای عمده و کلان در این شورا فعال هستند.

وی با برشمردن کمیته‌های فعال در شورای دستگاه‌های نظارتی استان گفت: جمع‌آوری بانک اطلاعاتی از قراردادهای عمده استان و بررسی پرونده‌های قراردادهای کلان آن از جمله فعالیت کمیته بررسی قراردادهای عمده و کلان استان اصفهان است.

مدیرکل دیوان محاسبات استان اصفهان عمده فعالیت‌های کمیته واگذاری و مبارزه با زمین‌خواری را بررسی نقاط ضعف و آسیب‌شناسی قوانین از جنبه‌های مختلف واگذاری دانست و افزود: تهیه بانک اطلاعاتی از دستگاه‌های اجرایی مرتبط با سازمان جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و مسکن و شهرسازی، کسب اطلاعات از واگذاری‌های کلان و تشکیل جلسات منظم با کارشناسان مرتبط با امر واگذاری زمین و معادن از دیگر فعالیت‌های این کمیته است.

وی بررسی معوقات بانکی و شناسایی بدهکاران عمده و ارائه آن به دبیر شورا برای انعکاس به شورای نظارتی کشور را از فعالیت‌های کمیته امور بانکی شورای دستگاه‌‌های نظارتی عنوان و تصریح کرد: برگزاری جلسات مشترک مدیران بانک‌ها و بررسی مشکلات مربوط به عدم وصول معوقات بدهکاران کلان، جمع‌آوری اطلاعات مربوط به شرکت‌های هم‌خانواده و بررسی چگونگی دریافت تسهیلات توسط شرکت‌ها از دیگر فعالیت‌های کمیته امور بانکی است.

صفایی با اشاره به اینکه آگاهی نداشتن و رعایت نکردن قوانین و مقررات موجب به وجود آمدن تخلف در کار مدیران اجرایی و مالی می‌شود، تاکید کرد: عدم آگاهی مدیران اجرایی و مالی از قوانین و مقررات، عمده‌ترین مشکل در هزینه کردن اعتبارات است.

وی تصریح کرد: بهترین و مناسب‌ترین راه برای صیانت از بیت‌المال، جلوگیری از تخلف است.

مدیرکل دیوان محاسبات اصفهان یادآور شد: قرار است اعضای شورای دستگاه های نظارتی استان به منظور آموزش قوانین و مقرراتی که رعایت نکردن آنها که سبب ایجاد تخلف در هزینه کردن اعتبارات می‌شود، تا پایان سال جاری به تمام شهرستان‌های استان سفر کنند.

انتهای پیام/ل20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول