اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با ماه رمضان

جشنواره قرآنی نغمه‌های وحی در نمین برگزار شد

خبرگزاری فارس: همزمان با نخستین روز از ماه مبارک رمضان مرحله شهرستانی جشنواره قرآنی نغمه‌های وحی در نمین برگزار شد.

جشنواره قرآنی نغمه‌های وحی در نمین برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسم آغازین این جشنواره که صبح امروز در مسجد جامع نمین برگزار شد، امام جمعه شهرستان نمین اظهار داشت: کلام نورانی و وحی الهی بهترین بستر و زمینه هدایت و سعادت بشری است که ماه رمضان نیز به عنوان بهار قرآن فرصتی است در کلام الهی تدبیر و تدبر شایسته صورت بگیرد.

حجت‌الاسلام علی رحیمی افزود: در فضایی که نور و پیام قرآن سراسر جهان را به دستیابی حقیقت وا داشته است آنچه که یک اصالت و باور حقیقی به شمار می‌رود محتوا و ژرف کلام نورانی الهی است که می‌تواند تمام امت‌ها و جوامع انسانی را از خطر شیطانی نجات داده و به سمت رسیدن به حقیقت سوق دهد.

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان بهترین فرصت در تدبر قرآن کریم و درک معانی و مفاهیم ارزشمند آن است، گفت: قرآن کریم می‌تواند بهترین استراتژی تربیتی و اخلاقی نسل آینده ما باشد به شرطی که خود خانواده‌ها سعی کنند بن مایه‌های رشد و تعالی فرزندان‌شان را توجه به کلام الهی قرار دهند.

رحیمی با ابراز خرسندی از برگزاری جشنواره قرآنی نغمه‌های وحی با هدف شناخت و درک مفاهیم قرانی بیان کرد: مرحله اول این جشنواره به صورت شهرستانی و با حضور شرکت‌کنندگانی از 93 روستای این شهرستان و مناطق همجوار برگزار شد.

امام جمعه نمین ابراز داشت: در این جشنواره شرکت‌کنندگان در 18 رشته قرآنی با هم رقابت کرده و به صورت گسترده و با شور و علاقه خاص با الهام از کلام نورانی قرآن کریم رقابت صمیمانه و همراهی مطلوبی را داشتند.

وی بیان داشت: این مسابقات در گروه سنی زیر و بالای 16 سال برگزار شد که هدف اصلی نیز تعمیق و گسترش فرهنگ قرآنی و فراگیر شدن آن در بین افراد جامعه با ذائقه‌های مختلف بوده است.

رحیمی ادامه داد: شرکت‌کنندگان در رشته قرائت و حفظ قرآن، تقلید از قاریان مصری، تفسیر سوره احزاب و اسرا، هم‌خوانی و مدیحه‌سرایی، اذان، سرود و همچنین نقاشی با موضوع و محوریت قرآن کرم شرکت کرده‌اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: برگزیدگان این جشنواره در نیمه رمضان امسال گرد هم می‌آیند تا در قالب جشنواره استانی و یا حتی ملی با هم رقابت کنند که در پایان از نفرات برتر تجلیل و تقدیر می‌‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه نمین در پایان اظهار داشت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی به یقین در ایجاد فرهنگ، تدبر و تامل در کلام الهی تاثیرگذار خواهد بود که امیدواریم با مشارکت مربیان و خانواده‌ها فرهنگ اصیل قرآنی در جامعه ساری و جاری شود.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول