اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد شهرستان نور خبر داد

توزیع 3 تن برنج در بین نیازمندان نور

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد شهرستان نور از جمع‌آوری سه تن برنج و 12 تن مرکبات زکات و توزیع بین نیازمندان خبر داد.

توزیع 3 تن برنج در بین نیازمندان نور

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، حسن علیزاده ظهر امروز در جلسه شورای زکات این شهرستان که در دفتر امام جمعه نور برگزار شد، بیان داشت: در سال گذشته با هماهنگی کارخانه‌های شالیکوبی شهرستان، سه تن برنج به عنوان زکات جمع‌آوری و بین مستمندان زیر پوشش توزیع شد.

مدیر کمیته امداد امام (ره) شهرستان نور همچنین از جمع‌آوری 12 تن مرکبات از باغداران شهرستان نور به عنوان زکات و توزیع بین نیازمندان خبر داد و گفت: در امر اجرا به موفقیت کامل نرسیدیم و نیاز به مساعدت و مشارکت جمعی است.

وی تصریح کرد: با توجه به داشتن 180 روستای بالای 20 خانوار جمعیت در شهرستان، مشارکت بخشداران، دهیاران و شوراها می‌تواند کمک موثری برای فرهنگ‌سازی، جمع‌آوری و احیای زکات به ویژه در روستاها باشد و امکانات جمع‌آوری از جمله گونی‌های ویژه برنج هم از طریق کمیته امداد در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

علیزاده از اداره تبلیغات اسلامی خواست تا با توجه به ایام ماه مبارک رمضان و حضور مبلغان در مساجد شهرستان از آنان خواسته شود درباره پرداخت زکات تبلیغ کنند و درصورت امکان روزهایی را به این امر اختصاص دهند.

این مسئول با اشاره به اینکه زکات جمع‌آوری شده در هر روستا بین نیازمندان همان روستا توزیع می‌شود، گفت: درصورت اطلاع‌رسانی این موضوع انگیزه پرداخت هم در اهالی روستا افزایش می‌یابد و روحانیون طرح هجرت و مستقر در روستا می‌توانند نقش خوبی ایفاء کنند.

مدیر کمیته امداد امام (ره) شهرستان نور اذعان داشت: با توجه به جمعیت شهرستان و فرهنگ‌سازی مناسب، اگر هر خانوار حدود سه کیلو گرم برنج به عنوان زکات پرداخت کند حدود 30 تن برنج جمع‌آوری می‌شود که این رقم نیاز شش ماه 2 هزار خانوار زیر پوشش دائم و یک‌هزار خانوار زیر پوشش غیردائم این نهاد در شهرستان را تامین می‌کند.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول