اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دزفول:

اعتبارات دزفول به هیچ وجه کافی نیست

خبرگزاری فارس: فرماندار دزفول از رشد 91 درصدی اعتبارات در سال مالی 1391 در شهرستان دزفول خبر داد و گفت: اعتبارات دزفول به هیچ وجه کافی نیست.

اعتبارات دزفول به هیچ وجه کافی نیست

عبدالرضا احسانی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دزفول با اشاره به رشد هفت درصدی اعتبارات شهرستان دزفول که بر اساس شاخص‌های جمعیتی و محرومیت اختصاص می‌یابد گفت: دزفول در سال جاری 47 میلیارد تومان اعتبارات برای بخش‌های عمرانی، زیربنایی دریافت نموده است که این به هیچ وجه نیازهای این شهرستان را برطرف نمی‌کند.

وی افزود: شهرستان دزفول دارای توانمندی‌های بسیار زیادی است و اختصاص 47 میلیارد تومان اعتبار نمی‌تواند مشکلات موجود در این شهرستان را برطرف کند.

این مقام مسئول تاکید کرد: ما با این مقدار بودجه موافق نیستیم و معتقدیم که سهم دزفول که دومین شهر بزرگ خوزستان است بیش از این باید باشد ولی باید برای تامین کمبودها از محل‌های دیگر چانه‌زنی کنیم.

احسانی نیا گفت: از آنجایی که فرمانداران در جلسات کمیته برنامه ریزی استان حضور دارند ولی حق رای ندارند، مجلس شورای اسلامی باید در چگونگی موضوع توزیع بودجه‌های استانی وارد شده و یک ساز و کار دقیق و عادلانه ای پایه ریزی نمایند.

وی خاطرنشان کرد: مجلس باید بر نحوه توزیع و شاخص‌های توزیع اعتبارات نظارت جدی کند و به این دلیل باید کوشید تا این روند شفاف شود.

سرپرست فرمانداری دزفول افزود: فرمانداران تنها در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان باید اعتبارات را ابلاغ و توانایی تنها 10 درصد اعتبارات را دارند.

وی با ابراز نارضایتی از برخی دستگاه‌های اجرایی که تا کنون نتوانسته‌اند بودجه سال 90 را جذب کنند، گفت: این دستگاه‌ها تا آخر تیرماه مهلت دارند بودجه خود را به صورت کامل جذب کنند، در غیر این صورت مابقی بودجه آنها کسر و به نهاد و دستگاه دیگری اختصاص خواهد یافت.

وی بیان کرد: قانون باید اختیارات بیشتری در برنامه‌ریزی بودجه‌ها به فرمانداران بدهد چرا که فرمانداران بهتر به مشکلات و نقاط ضعف و قوت شهرستان واقف هستند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول