اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر ارشاد خبر داد

تمدید خرید آثار هنری از محل اعتبارات دولتی

خبرگزاری فارس: معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: خرید آثار هنری تا شهریورماه از محل اعتبارات دولتی تمدید شده است.

تمدید خرید آثار هنری از محل اعتبارات دولتی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حمید شاه‌آبادی صبح امروز در جلسه هماهنگی گرو‌‌ه‌ها و انجمن‌های هنری در شهر اردبیل اظهار داشت: در برنامه چهارم توسعه قرار بود یک درصد بودجه تملک دارایی به خرید آثار هنری اختصاص یابد که در طی برنامه اجرایی نشد و ما با آغاز برنامه پنجم که این ماده قانونی حذف شده بود با تلاش و رایزنی‌های مختلف سعی کردیم در بودجه سال 90 این موضوع را قرار دهیم تا یک دهم درصد تملک دارایی دستگاه‌های دولتی به امر خرید آثار هنری اختصاص یابد.

وی بیان داشت: استانداران موظف شده‌اند با توجه به تمدید دو ماهه هزینه کرد اعتبارات سال 90 تا پایان شهریورماه این رقم را به دستگاه‌های اجرایی اختصاص دهند تا با خرید آثار هنری از هنرمندان حمایت شود.

شاه‌آبادی ادامه داد: همان گونه که دستگاه‌های اجرایی برای ساختمان‌سازی و تزئینات آن میلیاردها تومان هزینه می‌کنند باید به خرید آثار هنری و تزئین ادارات و نهادهای دولتی و غیر دولتی با آثار هنری اقدام کنند تا این جریان از یک روند مناسب برخوردار شود.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، کشورمان را از نظر تولید آثار هنری بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: ضرورت دارد خرید آثار هنری به یک فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود چرا که برای ملتی که صاحب فرهنگ و تمدن بوده عیب است که به جای نماد هنری ایرانی، از نمادهای وارداتی و غیر اصیل استفاده کند.

وی بیان کرد: خرید و نصب آثار هنری در هر منطقه و دیار تجلی واقعی از هنر اصیل ایرانی است که به نظر می‌رسد اولویت خرید در این ارتباط دستگاه‌های دولتی و مجموعه‌های اداری است که بر اساس بودجه مصوب خود می‌توانند به این کار اقدام کنند.

شاه‌آبادی بر ضرورت راه‌اندازی نگارخانه‌های تخصصی در بسیاری از استان‌ها تاکید کرد و گفت: نخستین مکان مناسب برای فروش آثار هنری نگارخانه‌ها هستند که این مکان‌ها باید از توانمندی‌های خوبی در این حوزه بهره‌مند باشند.

وی در خصوص آموزش و انجام فعالیت‌های مستمر در این حوزه نیز ابراز داشت: از ابتدای مهر ماه تمام آموزشگاه‌های هنری کشور موظف هستند برای تمام اساتید خود کارت صلاحیت تدریس بگیرند که این کار منوط به آزمون مجدد است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول بیان داشت: 3 هزار آموزشگاه در کشور باید در این زمینه رتبه‌بندی و کارت صلاحیت فعالیت و تدریس را دریافت کنند.

معاون وزیر ارشاد افزود: ما هم اکنون در دانشگاه‌های علمی و کاربردی فرهنگ و هنر 61 هزار دانشجو پذیرش کردیم که مشغول تحصیل هستند.

وی فعالیت 69 واحد دانشگاهی را در رشته فرهنگ و هنر یادآور شد و ابراز داشت: از ابتدای مهرماه قرار است پذیرش دانشجو منحصراً در رشته فرهنگ و هنر باشد.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول