اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه:

مسئولان فرهنگی از فرصت رمضان بیشترین استفاده را ببرند

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه گفت: مسئولان فرهنگی نظام باید از فرصت ماه رمضان استفاده کرده و جامعه را به معنویات دعوت کنند.

مسئولان فرهنگی از فرصت رمضان بیشترین استفاده را ببرند

حجت‌الاسلام محسن غرویان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به ویژگی‌های ماه رمضان اظهار کرد: رمضان ماه عبادت بوده و عبادت در این ماه از اهمیت مضاعفی برخوردار است.

وی خاطر نشان کرد: سلوک و مناسک در ماه رمضان وجهه عبادت را پررنگ‌تر می‌کند و اقداماتی مانند بیداری در نیمه شب و پرهیز از غذا خوردن نشان‌دهنده ویژگی خاص عبادی در این ماه است.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه رحمت نسبت به فقرا و تهیدستان را از جمله ویژگی‌های دیگر ماه رمضان ذکر کرد و افزود: در این ماه بندگان از غذا خوردن و آشامیدن آب پرهیز کرده و به یاد مستمندان هستند.

وی با اشاره به شاخصه اخلاص به عنوان ویژگی‌های دیگر ماه رمضان گفت: انسان در ماه رمضان به منظور اطاعت از امر خداوند از خوردن و آشامیدن پرهیز می‌کند که با این ویژگی‌ها زمینه‌های کمال معنوی انسان‌ها فراهم می‌شود.

غرویان با بیان اینکه بهره‌مندی از فیوضات ماه رمضان نسبی است گفت: باید سعی کنیم روزبه‌روز قدم‌های بلندتری در زمینه خودسازی و معرفت نفس برداشته و آثار معنوی روزه و عبادت را تا سال دیگر در خود حفظ کنیم.

وی با اشاره به اهمیت ماه رمضان عنوان داشت: این ماه از نظر دو جنبه فردی و اجتماعی مؤثر بوده و در نتیجه علاوه بر خودسازی در کاهش میزان جنایات و جرم‌ها تاثیرگذار است.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه خاطر نشان کرد: معنای عبارت «رمضان ماه خدا است» این است که در روزه گرفتن ریا راه ندارد و جز اطاعت امر الهی انگیزه دیگری برای روزه‌داری وجود ندارد.

وی با اشاره به نزول قرآن در ماه رمضان گفت: رمضان بهترین زمان برای نزول قرآن بوده و قرآن کتاب انسان‌سازی، معرفت نفس و خودشناسی است و بر همین اساس حکمت نزول قرآن در ماه رمضان قرار گرفته است.

غرویان یادآور شد: مسئولان فرهنگی نظام باید از فرصت ماه رمضان استفاده کرده و جامعه را به معنویات دعوت کنند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول