اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کوثر:

رمضان فرصت انس با کلام الهی و دقت در مضمون آن است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان کوثر گفت: ماه رمضان فرصت مناسبی در تأمل و تعمق کتاب الهی است که باید برجستگی‌های این کتاب آسمانی در حوزه تربیتی و اخلاقی مورد توجه جوانان قرار گیرد.

رمضان فرصت انس با کلام الهی و دقت در مضمون آن است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام لطف‌الله عبداللهی در همایش استقبال از ماه رمضان در جمع هیئت امنای مساجد و جوانان فعال حوزه کتاب و کتاب‌خوانی مساجد در گیوی اظهار داشت: اگر به حقیقت و فلسفه ماه رمضان به عنوان ماه خودسازی توجه کنیم به‌خوبی در می‌یابیم که حقیقت و شاکله این ماه طهارت یافتن بنده در برابر معبودی است که فرصت تسویه دوباره بشر و بندگان خود را داده است.

وی بزرگ‌ترین سعادت بشریت در بهره‌برداری از ماه رمضان را اجتناب از گناهان و مصون شدن از لغزش‌ها و خطاهای احتمالی توصیف کرد و افزود: ما در نظام اسلامی خود بیش از هر زمان دیگر به پی‌بردن اهمیت و حقیقت ماه رمضان نیاز داریم که امیدواریم از این ظرفیت به بهترین شکل استفاده شود.

عبداللهی ماه رمضان را بهترین فرصت برای بهره‌گیری جوانان از آموزه‌های قرآن کریم توصیف کرد و ادامه داد: ترویج آموزه‌های قرآن در جلوگیری از بروز رفتارهای نامناسب در جوانان موثر است.

این مسئول تصریح کرد: جوانان و نسل آینده ما باید در مسیر خودسازی خود با مفاهیم متعالی و غنی قرآن کریم آشنا شده و آن را در زندگی به کار بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: برای این که فضای جامعه آماده استقبال از ماه رمضان شود مسئولان، اصناف، معتمدین و فرهیختگان باید به ظاهر جامعه توجه کنند.

به گزارش فارس، امام جمعه کوثر اضافه کرد: همگان باید در ایجاد این فضا همکاری کنند تا زمان برای توسعه و رشد مجالس قرآنی و تفسیر قرآن و نیز کنترل و جلوگیری از روزه‌خواری فراهم باشد.

عبداللهی برگزاری کلاس‌های قرآنی، سخنرانی و اقامه نماز جماعت در مساجد را از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای مساجد شهرستان دانست و ذکر کرد: برنامه‌‌های قرآنی در اولویت مسایل آموزشی و تربیتی است و مدارس ما باید در این زمینه پیشقدم باشند.

عبداللهی گفت: شایسته است هیئت امنای مساجد با آماده‌سازی، نظافت فضاهای کالبدی و محیطی مساجد و اماکن متبرکه آماده استقبال از زائران و علاقمندان به خاندان عصمت و طهارت (ع) به ویژه در شب‌های با عظمت قدر شوند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول