اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کومله:

فرهنگ پرداخت خمس و زکات در جامعه نهادینه شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه کومله لنگرود با بیان اینکه برنج زکات مستحبی دارد، گفت: پرداخت خمس و زکات که از احکام ده‌گانه فروع دین است باید در جامعه فرهنگ‌سازی و نهادینه شود.

فرهنگ پرداخت خمس و زکات در جامعه نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از لنگرود، حجت‌الاسلام محمد شکسته‌دل در جلسه زکات این شهر در سالن آمفی‌تئاتر اداره ارشاد لنگرود با اشاره به اینکه پرداخت زکات مانند خمس از احکام ده‌گانه فروع دین است و باید عملی شود، اظهار داشت: خرما، کشمش، گندم و جو در دوران پیامبر(ص) از مواردی بودند که به آنها زکات تعلق می‌گرفت و در عصر کنونی برنج از محصولاتی است که به آن زکات مستحبی تعلق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در قرآن 32 بار زکات و 32 بار برکت آورده شده، افزود: کسی که زکات می‌دهد یعنی اینکه به مال خود برکت داده و خداوند انسان‌ها را با دادن زکات امتحان می‌کند که از مال دنیا دل بکنند.

امام جمعه کومله خاطرنشان کرد: کسانی که در راه خدا انفاق می‌کنند و زکات مال خود را می‌پردازند یعنی به او ایمان دارند و به دستورات آن عمل می‌کنند.

این مسئول با اشاره به فرمایشات امام صادق (ع) تصریح کرد: امام صادق فرمود با دادن زکات خداوند خواست اغنیاء را آزمایش کند که اگر مردم زکات مال خود را می‌پرداختند فقیری باقی نمی‌ماند.

‌شکسته‌دل یادآور شد: اگر کسی حق واجب مالی را ادا نکند دو برابرش را در دنیا از دست می‌دهد و در آخرت نیز مواخذه می‌شود.

معاون سیاسی‌اجتماعی فرماندار لنگرود نیز در این جلسه گفت: شوراها در روستاها نمایندگان ما هستند و کار اصلی شوراها و دهیاران روستا رسیدگی به کارهای عمومی روستاییان است و در صورت کمک و همکاری می‌توانند به اداره‌ها مراجعه کنند.

عبدالحسین داداشی افزود: شوراها باید شناسنامه‌ای از اهالی روستا داشته باشند و بدانند که چند خانواده نیازمند در روستا وجود دارد و بهتر می‌توانند مشکلات اهالی را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه شوراهای نمونه‌ای که در امر جمع‌آوری زکات فعال‌تر هستند باید تلاش بیشتری کنند، عنوان کرد: کسانی که در امر خدمات‌دهی به روستاییان و حل مشکلات آنها تلاش بیشتری می‌کنند شناسایی می‌شوند و برای تشویق آنها کمک بیشتری از طرف ما به تعلق می‌گیرد.

دبیر شورای خیران و رئیس کمیته امداد لنگرود در ادامه این جلسه عنوان کرد: اسلام برای پر کردن شکاف غنی و فقیر راهکار اخلاقی مانند وقف و صدقه و راهکارهای قانونی نظیر خمس، زکات و مالیات قرار داده است.

حسن قنبرنژاد با اشاره به اینکه میزان 9 هزار و 100 هکتار شالیزار در لنگرود وجود دارد که به ازای هر هکتار 4 هزار کیلو محصول برداشت می‌شود خاطرنشان کرد: 22 هزار خانوار شالیکار در منطقه وجود دارد که اگر هر خانوار سه کیلو برنج بپردازد باید 66 هزار کیلو برنج جمع‌آوری کنیم و می‌توانیم آن را بین محرومان روستاها تقسیم کنیم.

به گفته وی، هر دهیار و شورا می‌تواند سهم برنج جمع‌آوری خود را در بین اهالی نیازمند روستای خود تقسیم کند.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول