اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش:

استکبار از توان پایداری ایرانیان به واهمه افتاده است

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: استکبار جهانی از پایداری ملت ایران در تمام صحنه‌ها به هراس و واهمه افتاده است و باید این همت و پایداری را حفظ کرد.

استکبار از توان پایداری ایرانیان به واهمه افتاده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سرتیپ عزیزالله نصیرزاده در مراسم رونمایی از کتاب «آسمان مال من بود» در اردبیل اظهار داشت: ملت مقاوم ایران امروز پرچمدار عزت و شرفی شده‌اند که دنیا نظیر آن را در قرن معاصر ندیده است و یا کمتر سراغی از آن را می‌توان در صفحات تاریخ مشاهده کرد.

وی بزرگ‌ترین عامل پیروزی ملت ایران در نبرد هشت ساله در تمام کشورهای دنیا را تکیه بر ایمان و اقتدا به ارزش‌ها توصیف کرد و افزود: رژیم بعث عراق که تمام کشورهای جهان از همه جهات پشتیبانی‌اش می‌کردند در مقابل جمهوری اسلامی ایران شکست خورد و ایران سرافرازانه در مقابل دنیا ایستاد.

نصیرزاده تصریح کرد: در زمان جنگ با رشادت‌های افرادی مثل بالازاده بود که ایران توانست تودهنی محکمی به دشمن بزند که با وجود گذشت چند سال از پایان جنگ باز هم نقش بازدارندگی در مقابل دشمنان انقلاب اسلامی ایجاد و آنها را متوجه قدرت ایمان و اراده جوانان ایرانی کرده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: روشن کردن همه زوایای دفاع مقدس به منظور نشان دادن به جوانان و نسل آینده کاری است که باید در قالب برنامه‌های فرهنگی صورت بگیرد و نوشتن کتاب‌هایی مثل «آسمان مال من بود» برداشتن گام مفید در این مسیر می‌باشد.

به گزارش فارس، در ادامه این مراسم مدیرکل مرکز مطالعات و تحقیقات فرهنگ و ادب پایداری حوزه هنری با بیان این‌که کار اصلی ما بعد از پایان جنگ شروع می‌شود، اضافه کرد: سرباز با به‌قلم کشیدن خاطرات خود می‌تواند جنگ خود را کامل کند چون چیزی که نوشته نشود انگار وجود نداشته است.

مرتضی سرهنگی ادامه داد: سربازی که خاطرات جنگ را می‌نویسد تا ابد 20 ساله می‌ماند.

وی با اشاره به این‌که کار حوزه هنری استان اردبیل با نشر کتاب «آسمان مال من بود» بسیار ارزشمند بود، گفت: استان اردبیل یکی از معدود استان‌هایی است که نویسندگان خود استان خاطرات جنگ را به قلم می‌کشند چون دارای داستان‌نویس‌های توانمندی است.

سرهنگی ادبیات جنگ را اصیل‌ترین ادبیات دانست و افزود: وظیفه ما بعد از جنگ حفظ نشر ادبیات پایداری و جنگ است و این مهم از پایان جنگ شروع شده و تا به امروز ادامه دارد.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل نیز «کتاب آسمان مال من بود» را چهارمین کتاب در به‌قلم کشیدن خاطرات خلبان‌های نیروی هوایی در سطح کشور دانست.

ساسان ناطق تصریح کرد: حوزه هنری با درک ضرورت انتشار خاطرات خلبان‌های نیروی هوایی، دست به کار بزرگی زده و گام در این راه نهاده که نیروی هوایی ارتش نیز با درک این مهم همراهی بسیار خوبی با حوزه هنری در این راه داشته است.

 

 سرتیپ موسوی مشاور فرمانده نیروی هوایی نیز در این آیین با اشاره به این‌که شروع جنگ تحمیلی میدان محکمی به آموخته‌های خلبان‌های جوان نیروی هوایی بود، خاطر‌نشان کرد: صمدعلی بالازاده یکی از جوانانی بود که در وجودش ذره‌ای ترس وجود نداشت و با وجود این‌که 17 سال از بازنشستگی اجباری و داوطلبانه این خلبان به دلیل عارضه جسمی می‌گذرد ولی رشادت‌هایش در خاطر نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ماندگار شده است.

حجت‌الاسلام محشوری، رئیس عقیدتی و سیاسی پایگاه شکاری تبریز هم خلبانان را مردانی بی‌ادعا دانست و گفت: این قشر انسان‌هایی پاک‌دل هستند و صمدعلی بالازاده هم از این قاعده مستثنی نبوده و دلی به وسعت دریا دارد و مردم اردبیل باید به وجود این رزمنده کهنه‌کار افتخار کنند چرا که یکی از ذخایر کشور است.

در پایان این مراسم از خلبان صمدعلی بالازاده و ساسان ناطق تدوینگر کتاب «آسمان مال من بود» از طرف حوزه هنری و نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران تجلیل شد.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول