اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد تویسرکان:

سیره ائمه معصومین، کارآمدترین الگو در برابر الگوسازی استکبار است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تویسرکان گفت: سیره ائمه معصومین(ع) کارآمدترین الگو در برابر الگوسازی استکبار جهانی و غرب است.

سیره ائمه معصومین، کارآمدترین الگو در برابر الگوسازی استکبار است

مهدی حاجی‌زین‌العابدینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان از اجرای برنامه‌های معنوی با هنرنمایی هنرمندان با عنوان هفته رضوی خبر داد و اظهار داشت: از 24 تا 30 تیرماه سال جاری همزمان با سراسر استان در تویسرکان نیز برنامه‌های فرهنگی به منظور ترویج و نهادینه‌سازی معارف معنوی سیره رضوی اجرا می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه سیره ائمه معصومین(ع) کارآمد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترین الگو در برابر الگوسازی استکبار است، افزود: متمرکز کردن اهداف بر مبحث‌‌های هویت‌ساز و نهادینه‌ کردن مکارم اخلاقی و سیره متعالی ائمه معصومین(ع) عاملی مهم برای خنثی کردن توطئه‌های دشمن و امری ضروری در سالم‌سازی جامعه اسلامی به شمار می‌رود.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تویسرکان افزود: صیانت و انتقال هویت فرهنگی و اسلامی به نسل‌های آینده امری واجب و همگانی است و باید به کارکرد ارزشی این مهم همواره توجه ویژه شود.

حاجی‌زین‌العابدینی با اشاره به اینکه تأسی از سیره متعالی ائمه اطهار(ع) و بزرگان دینی در همه زمان‌ها روشنگر زندگی مسلمانان برای رسیدن به اوج عزت و اقتدار بوده است، تصریح کرد: در این برهه زمانی که هجمه‌های فرهنگی دشمنان با شیوه نوین هویت و تفکر جوانان مسلمان را نشانه گرفته است همه ما مکلف هستیم با تلاش و همت مضاعف با بهره‌وری کاربردی از ظرفیت‌های موجود در این مسیر حرکتی پویا و مانا را آغاز کنیم.

وی اشاعه آموزه‌ها و تعالیم دوران 55 سال زندگی فردی و اجتماعی امام رضا(ع) را در عرصه‌های مختلف نیاز جامعه امروز خواند و تأکید کرد: تنها سلاح رهایی انسان به ویژه نسل جوان از ترفندهای مزدورانه استکبار و غرب در قالب طرح‌های ظاهر فریب شناخت و بهره‌مندی از الگوهای دینی و الهی در تمامی لایه‌های زندگی است.

رئیس اداره فرهنگ و اسلامی شهرستان تویسرکان هنر را کارآمدترین ابزار برای اقناع افکار عمومی در دستیابی به یک هدف تعریف شده دانست و تصریح کرد: در ایام هفته رضوی نمایشنامه "عشق هشتم " به کارگردانی غلامرضا ناصری و نویسندگی حمید همتی و هنروری هنرمندان عرصه تئاتر تویسرکان به روی صحنه خواهد رفت.

وی اضافه کرد: فیلم سینمایی" اصغر پیکان و همسرش"، برنامه پویانمایی "قصیده شائبه" و کلیپی با موضوع فرهنگ رضوی در مدت مشخص شده در مجتمع فرهنگی هنری فردوسی اکران عمومی می‌شود.

حاجی‌زین‌العابدینی از ترسیم طولانی‌ترین نقاشی در روز 26 تیر ماه در محوطه مجتمع فرهنگی هنری فردوسی خبر داد و ابراز داشت: روز دوشنبه هفته جاری کودکان و نوجوانان در رده سنی هشت تا 12 سال شاکله اندیشه و افکار درونی خود را در خصوص امام رضا(ع) در قالب طرح طولانی‌ترین نقاشی به ثبت می‌رسانند.

وی در پایان وجود حرم مطهر امام هشتم را ارزشمند‌ترین و گرانبها‌ترین برکت و فرصت برای ملت ایران دانست و اذعان داشت: بارگاه ملکوتی علی بن موسی الرضا(ع) کانون تحکیم پیوند ملل جهان و زمینه‌ساز رشد و گسترش فرهنگ غنی دین الهی در همه برهه‌ها است. 

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول