اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در حاشیه دیدار رودررو با مردم شهرری

احمدی‌نژاد: عزم دولت در رفع مشکلات مردم بسیار جدی است

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور با اشاره به اراده دولت بر رفع مشکلات مردم گفت: عزم دولت در رفع مشکلات مردم بسیار جدی است.

احمدی‌نژاد: عزم دولت در رفع مشکلات مردم بسیار جدی است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، محمود احمدی‌نژاد پس از دیدار چهره به چهره با جمعی از شهروندان شهرری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دیدارهای عمومی و سفرهای استانی از جمله اقدامات دولت نهم و دهم است.

رئیس جمهور با توجه بر اینکه دیدارهای عمومی پل میان مردم و هیئت دولت است بیان کرد: انجام سفرهای استانی و برگزاری دیدارهای مردمی، بهترین راه برای اصلاح ساختارهای دولت و نهادها است؛ البته زحمات شورای عالی اداری و وزارتخانه‌ها ‌در جهت رفع موانع نیز قابل قدردانی است.

وی در ادامه عنوان کرد: دولت تا جایی که توانسته همت گمارده ‌تا مشکلات اداری را برطرف و آن را اصلاح کند ولی پاره‌ای از مسائل خارج از اراده دولت است.

رئیس‌ جمهور با تاکید بر اینکه رضایت مردم از اهم اهداف دولت است، تصریح کرد: مراجعات مردمی به دو بخش تقسیم می‌شود که بخشی از آن به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و به صورت سریع کارها صورت می‌پذیرد و بخشی از آن نیز مربوط به منابع مالی و همچنین سیستم بانکی است که باعث کاهش پیشرفت کار می‌شود.

احمدی‌نژاد با اشاره به اراده جدی دولت بر رفع مشکلات مردم خاطرنشان کرد: عزم دولت در کاهش روند مشکلات، ساده‌سازی سیستم اداری و آسان کردن ارائه خدمت به مردم بسیار مصمم و مطمئن است.

بر اساس اعلام مسئولان، 90 نفر از شهروندان که مشکلاتشان به دست وزرا و رؤسای ادارات حل نشد شخصا با رئیس جمهور ملاقات کردند و به مسائلشان رسیدگی شد.

همچنین بیش از 3 هزار نفر از شهروندان شهرری با وزرا، مسئولان، معاونان وزرا، مسئولان استانی و شهرستانی به صورت چهره به چهره دیدار و مشکلاتشان را مطرح کردند.

حضور مستقیم شخص رئیس جمهور و هیئت دولت برای دیدار چهره به چهره با مردم شهرری نشان از این دارد که اولویت جدی دولت همچنان حل مسائل و دغدغه‌های مردم است.

وی افزود: برخی از قوانین و مقررات با یک نظریه اولیه جامع و کامل تنظیم نشده و جزئی‌نگری در آن رخ داده است و بعضی از مقررات با یکدیگر متضاد هستند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت می‌خواهد در حوزه کاری خود در مقررات بازنگری کند، تصریح کرد: امید است بتوانیم در آینده‌ این قوانین را تدوین کنیم زیرا نیاز به یک قانون طبق ایده اولیه جامع، کامل و کلی‌نگر در جامعه احساس می‌شود. قرار است اطلاع‌رسانی در این زمینه شود و در این پایگاه قوانین یک موضوع کنار هم قرار بگیرند و هر کس در هر زمینه کاری داشته باشد، با مراجعه به این سایت ببیند که چه قانونی در این زمینه وجود دارد و در واقع زمینه‌ای فراهم می‌شود تا مردم از حقوق خود آگاه شوند.

وی با توجه به اهمیت ساختار اداری خاطرنشان کرد: در ساختار اداری شاهد جزئی‌نگری هستیم. مثلا در برخی از جاها برخی از استخدام‌ها به دولت تحمیل می‌شود و این سبب می‌شود که مدیریت نیروی انسانی مشکل شود و برنامه‌ریزی صورت گرفته دچار خدشه شود.

احمدی‌نژاد با اشاره به انتظاراتش از وزرا و مسئولان بیان کرد: معتقدم هر شخصی در هر جایی که هست و مدال پرافتخار خدمتگزاری مردم را دارد، باید قدردان خداوند باشد و در راستای خدمت به مردم گام بردارد.

وی با توجه به وضعیت بازار و گرانی‌هایی که وجود دارد، اظهار کرد: دولت دائماً در حال کار کردن است و سعی در حل مشکلات و معضلات مردم را دارد. در کنار توجه به مسائل مهم و کلان کشور، به مشکلات مردم و افراد توجه داریم، مردمی که به ما مراجعه می‌کنند، سفیر الهی هستند و باید به مشکلاتشان رسیدگی شود.

احمدی‌نژاد در ادامه عنوان کرد: چون ساختار کشور ما بر اساس عدالت کامل نیست و کارگزاران آن در عدالت کامل نیستند و بعضاً تخصص در حد اعلا نیست، مشکلات ایجاد می‌شود و بنابراین وقت دولت به دو بخش توجه و رسیدگی به مسائل کلان و بخشی از آن نیز به دیدار با مردم و رسیدگی به مشکلات افراد اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام/ش10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول