اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی ـ 2:

مؤتلفه اسلامی در خدمت روحانیت است

خبرگزاری فارس: دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه برخی روحانیت را برای مقاصد خود می‌خواهند بیان کرد: مؤتلفه اسلامی ثابت کرده که در خدمت روحانیت است.

مؤتلفه اسلامی در خدمت روحانیت است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمدنبی حبیبی عصر پنجشنبه در مراسم بزرگداشت شهدای حزب مؤتلفه اسلامی که در بیت امام راحل در قم برگزار شد، با اشاره به اینکه مؤتلفه تدین و سیاست‌مداری را لازم و ملزوم هم می‌داند تاکید کرد: گروه‌هایی که با نام اسلام مبارزاتی را شروع کردند هر زمان که از مرجعیت و روحانیت فاصله گرفتند به یک ضد انقلاب تمام عیار تبدیل شدند.

وی خاطر نشان کرد: کسانی که به روحانیت و مرجعیت به عنوان اهرمی که در خدمت نظرات و نیات‌ شخصی آنها باشد نگاه می‌کنند مبارزه، سکوت و قیامشان هیچ توجیه شرعی ندارد.

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه برخی روحانیت را برای مقاصد خود می‌خواهند بیان کرد: مؤتلفه اسلامی ثابت کرده که در خدمت روحانیت است و در چارچوب نظر مرجعیت کار انقلابی انجام می‌دهد.

وی با اشاره به چگونگی شکل‌گیری عملیات اعدام انقلابی منصور که به عنوان عملیات بدر نام‌گذاری شده بود افزود: این عملیات با یک کار دقیق سیاسی و مسلحانه در اول بهمن ماه سال 1343 انجام شد.

حبیبی با بیان اینکه بسیاری از مبارزان از اصل مبارزه در آن فضا منصرف شدند خاطر نشان کرد: مؤتلفه در سایه تدین و تعهد اسلامی زیر چتر روحانیت و مرجعیت عملیات بدر را با موفقیت به سرانجام رساند و این عملیات بسیاری از معادلات را در آن شرایط بر هم زد.

وی بیان کرد: عملیات بدر ثابت کرد که در جو رعب و یأسی که رژیم با قتل عام 15 خرداد حاکم کرده بود، می‌توان مبارزه کرد و می‌توان نفر دوم رژیم را به سزای اعمالشان رساند.

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی در خصوص انتخاب منصور برای اعدام انقلابی گفت: منصور کسی بود که لایحه کاپیتولاسیون را به مجلس شورای ملی آورد و نمایندگان هم با رأی بالا این لایحه را تصویب کردند.

وی علت دیگر اعدام انقلابی منصور را گستاخی وقیحانه او علیه مرجعیت و روحانیت به ویژه شخص امام راحل دانست و بیان کرد: مطالبی که منصور علیه حضرت امام و مرجعیت بیان کرده است در تاریخ فراوان به ثبت رسیده است.

حبیبی با اشاره به دستگیری اعضای حزب مؤتلفه اسلامی پس از اعدام انقلابی منصور گفت: شهید بخارایی در جلسه دادگاه وقتی که از او پرسیده شد چرا کار مسلحانه انجام دادید، پاسخ می‌دهد «مگر شما نشنیدید که مرجع تقلید ما فرمودند همه کسانی که بر سر رژیم شاه فریاد نزنند مقصر هستند و ما به تبعیت از مرجع تصمیم گرفتیم که این فریاد را با گلوله اعلام کنیم.»

وی افزود: شهید محمد بخارایی در پاسخ سئوال دیگری می‌گوید «از زمانی که مکلف شرعی شدم در دعای خود اصرار داشتم که در راه خدا به شهادت برسم؛ از همین گلو به مرجع تقلید جسارت شد و خواستم این گلو دریده شود».

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی تاکید کرد: تشکیلات مؤتلفه اسلامی با این کار قهرمانانه‌ای که در اول بهمن ماه سال 43 به عنوان وظیفه شرعی انجام داد معادلات سیاسی داخل و خارج کشور را به هم ریخت.

وی با اشاره به اینکه روحیات این شهدا علامت ثبات قدم آنها است به ماجرای محل شهادت شهدای حزب مؤتلفه اسلامی اشاره کرد و گفت: در روایات آمده است که هر جا خون شهید به زمین می‌ریزد سجده‌گاه می‌شود.

حبیبی افزود: خون شهیدان موتلفه در پادگان حشمتیه سابق که امروز ستاد مشترک نیروهای مسلح است به زمین ریخته شد و در محل ریختن خون این شهیدان بدون اطلاع قبلی مسجد ستاد مشترک ساخته شده و در حال حاضر عکس چهار شهید مؤتلفه در ورودی این مسجد نصب شده است.

وی با اشاره به اینکه تداوم انقلاب اسلامی با فداکاری شهیدان امکان‌پذیر شده است بیان کرد: شهدای مؤتلفه اسلامی در زمره شهدایی هستند که راه را خودشان انتخاب کردند و مجموعه مؤتلفه اسلامی نیز خود را موظف به ادامه راه شهیدان می‌داند.

انتهای پیام/ی10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول