اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌جنوبی:

خراسان‌جنوبی پایین‌ترین نرخ بیکاری کشور را دارد

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌جنوبی گفت: خراسان‌جنوبی با 5.7 درصد پایین‌ترین نرخ بیکاری را در بین استان‌های سطح کشور دارد.

خراسان‌جنوبی پایین‌ترین نرخ بیکاری کشور را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قهرمان رشید پیش از ظهر امروز در مراسم جشن پایان دوره کارآموزان و تجلیل از مدال‌آوران دوازهمین دوره مسابقات ملی مهارت در بیرجند با بیان اینکه در ایران در موضوعات مختلف از قبیل مهارت‌آموزی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در بخش‌های مختلف انجام می‌شود، اظهار داشت: مهارت‌آموزی و آموزش‌های به موقع و توسعه این آموزش ارتباط تنگاتنگی بین مراکز فنی و حرفه‌ای با دانشگاه‌ها و اقشار مختلف مردم دارد.

وی با اشاره به اینکه مراکز فنی و حرفه‌ای در داخل و خارج از کشور موفقیت‌های بزرگ و بی‌بدیل داشته‌اند، ادامه داد: در خراسان‌جنوبی با وجود اینکه استانی نوپا است و سال‌های زیادی از تأسیس آن نمی‌گذرد اما مراکز آموزش و فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی در بین تمامی استان‌های کشور از رشد خوبی هم در کمیت و کیفیت برخوردار بوده‌اند.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در بخش‌های مختلف در موضوع فنی و حرفه‌ای برنامه‌های میان‌مدت، کوتاه‌مدت و بلندمدت دیده شده است، افزود: امید است با اهتمام بیشتر و استفاده از ظرفیت‌ها و توان استان و تعامل خوب سایر مجموعه‌های استان از قبیل دانشگاه، بنیاد ملی نخبگان و پارک علم و فناوری بیش از گذشته توجه بیشتری به مراکز فنی و حرفه‌ای شود.

*مراکز فنی و حرفه‌ای محدود و منحصر به یک رشته خاص نیست

رشید با اشاره به اینکه امروز کار مراکز فنی و حرفه‌ای محدود و منحصر به یک موضوع، بخش و رشته نیست، گفت: مراکز فنی و حرفه‌ای امروز در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنایع تبدیلی، صنایع و معادن و دیگر بخش‌ها و رشته‌های متنوع را دنبال می‌کند.

وی به نقش مهم و تأثیرگذار مراکز فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و تصریح کرد: استفاده صحیح از نیروی انسانی، مدیریت و امکانات و زمان می‌تواند موفقیت‌های این مجموعه را چند برابر کند و برکات زیادی برای مردم استان داشته باشد.

استاندار خراسان‌جنوبی اذعان داشت: توجه به مهارت‌آموزی در مجموعه مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای می‌تواند در راستای ایجاد اشتغال استان کمک کند.

رشید بر اهتمام جدی به مهارت‌آموزی در مجموعه فنی و حرفه‌ای تأکید کرد و گفت: امید است با مدیریت صحیح و همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط با مقوله آموزش‌های فنی و حرفه‌ای روند مهارت‌آموزی و رشد آموزش‌های این مجموعه بیش از گذشته باشد.

*در سال جاری 5 هزار فرصت شغلی بیش از تعهد استان ایجاد شده است

وی تعهد فرصت شغلی خراسان‌جنوبی در سال جاری را 24 هزار 497 فرصت شغلی دانست و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 29 هزار و 622 هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شده که 5 هزار فرصت شغلی بیش از تعهد استان ایجاد شده است.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به نرخ بیکاری استان طبق داده‌های مرکز آمار ایران اظهار داشت: نرخ بیکاری خراسان‌جنوبی 5.7 درصد است که پایین‌ترین نرخ بیکاری را در سطح کشور دارد.

*پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به 2 هزار و 800 نفر در سال جاری

رشید با اشاره به اختصاص 27 میلیارد و 800 میلیون تومان به موضوع مشاغل خانگی در خراسان‌جنوبی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون برای 10 هزار و 500 نفر مجوز صادر و 9 هزار و 250 نفر به بانک‌های عامل معرفی و به  2 هزار و 800 نفر تسهیلات مشاغل خانگی اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه اهتمام دولت و دستگاه‌های اجرایی توجه جدی به موضوع اشتغال استان است، تصریح کرد: بنابراین باید مباحث مربوط به مهارت‌آموزی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا برای افراد مرتبط با اشتغال در این مراکز مورد توجه قرار گیرد تا زمینه اشتغال افراد ایجاد شود.

*ایجاد کارگروه کشاورزی در راستای توسعه اشتغال استان

استاندار خراسان‌جنوبی ایجاد کارگروه کشاورزی را در راستای توسعه اشتغال استان عنوان کرد و یادآور شد: با ایجاد این کارگروه تسهیلات لازم با اولویت تحصیل‌کردگان بخش کشاورزی برای ایجاد مجتمع‌های گلخانه‌ای، صنایع تبدیلی، صنعتی و کشاورزی و در راستای اشتغال جوانان جویای کار انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول