اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار آباده:

نرخ بیکاری در آباده را تک رقمی می‌کنیم

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان آباده گفت: با توکل به خدا و با یاری مسئولان این استان ظرفیت‌های شهرستان را فعال کرده و نرخ بیکاری در آباده را تک رقمی می‌کنیم.

نرخ بیکاری در آباده را تک رقمی می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدجواد عسکری سه‌شنبه شب در دیدار استاندار فارس از شهرستان آباده اظهار داشت: ظرفیت‌های آباده آن‌گونه که باید استفاده نشده و غیر از کارخانه‌های کاشی صدیق و کارخانه شیمیایی فخر آباده چند کارخانه در حال احداث در این شهرستان وجود دارد که شامل پاسارگاد سرام، پردیس و صدف سرام هستند.

این مسئول همچنین درباره توانایی‌های ایزدخواست آباده عنوان کرد: 364 واحد مسکن مهر ایزدخواست در آستانه اتمام بوده و گازرسانی این شهر سال‌ها پیش کامل شده است.

وی احداث 14 کیلومتر خط انتقال آب کشاورزی در این شهرستان برای اراضی پایین دست سد را بسیار تحول‌زا عنوان کرد و افزود: راه‌اندازی مجتمع دامی با ظرفیت 114 بره پرواری و 144 گاو شیری، وجود 150 هکتار زمین آبیاری نوین، 30 میلیارد ریال اعتبار کشاورزی این منطقه، 150 میلیارد ریال اعتبار برای آب شرب ایزدخواست و راه‌اندازی مجتمع فرهنگی علمی شهدای ایزدخواست با اعتبار 2 میلیارد تومان از جمله فعالیت‌هایی بوده که دولت در این استان برای توسعه تمام‌جانبه ایزدخواست انجام داده است.

فرماندار ایزدخواست اضافه کرد: در بحث احداث مصلی بنا بر این است که دو مدرسه هم‌جوار گلزار شهدا در اختیار نماز جمعه قرار گیرد.

این مسئول از برگزاری جلساتی با سرمایه‌گذاران ایزد‌خواستی ساکن اهواز و شهرضا خبر داد و اینکه برای تشویق این افراد تخفیف‌ها و مشوق‌های خوبی در نظر گرفته شده است.

عسکری از واگذاری 200 هکتار زمین به همین منظور خبر داد که در مرحله نخست 50 هکتار به هر سرمایه‌گذار تعلق می‌گیرد و این کار ایزدخواست را به نقطه‌ای مطلوب برای سرمایه‌گذاری تبدیل می‌کند.

وی از پیگیری احداث کارخانه کاشی و سرامیک در این شهر خبر داد و افزود: با اعتبار 15 میلیارد تومان کارخانه‌ای که بسیار بیش از این هزینه‌بر بود به زودی احداث می‌شود که مجهزترین کارخانه برش سنگ استان می‌شود.

فرماندار ایزدخواست در پاسخ به شعارهای برخی از افراد که «الحاق به اصفهان حق مسلم ماست» تصریح کرد: استان فارس و مسئولان آن به سادگی از این موضوع نمی‌گذرند و محرومیت در شهرهای دیگر این استان نیز وجود دارد و دلیل بر الحاق نیست.

مرمت کاروان‌سرا و قلعه ایزدخواست و عزم مقامات استان و شهرستان در زدودن فقر و محرومیت از این شهرستان پایان بخش سخنان فرماندار بود.

پس از بازدید استاندار از پروژه انتقال آب اراضی پایین دست ایزد خواست و شنیدن خواسته‌ها و مشکلات مردم جلسه شورای اداری در آباده برگزار شد.

در این جلسه از آغاز هوشمندسازی فارس از شهرستان آباده به عنوان پایلوت طرح خبر داده شد و اینکه در هر شهرستان هر اداره موظف به تجهیز یک کلاس به امکانات هوشمندسازی است.

محمد پورپاکار رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان آباده به دلیل آنچه که استاندار برخورد نامناسب با ارباب رجوع نامید به طور موقت با دستور استاندار از کار برکنار شد.

انتهای پیام/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول