اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم اعلام کرد

پایین بودن نرخ بیکاری در استان قم نسبت به میانگین کشوری

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: نرخ بیکاری در استان قم از میانگین کشوری دو درصد پایین‌تر است.

پایین بودن نرخ بیکاری در استان قم نسبت به میانگین کشوری

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حسن رحمانی ظهر امروز در مراسم آغاز به کار رسمی فعالیت مؤسسات کفالت، اقامت و اشتغال اتباع خارجی استان قم که در محل این اداره‌ کل برگزار شد اظهار داشت: با اجرای طرح ساماندهی و اشتغال اتباع خارجی در استان قم می‌توانیم از اشتغال‌های غیرقانونی اتباع جلوگیری و اشتغال ایشان را هدفمند و منسجم کنیم.

وی با اشاره به فواید فراوان ساماندهی اتباع خارجی در جامعه بیان کرد: اجرایی کردن طرح ساماندهی و اشتغال اتباع خارجی نوعی حمایت از سرمایه ایرانی و اشتغال ملی محسوب می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم عنوان کرد: ساماندهی اتباع خارجی با اعتماد به بخش خصوصی در پیشبرد اهداف دولت مؤثر است.

وی این مؤسسه‌ها را حلقه ارتباطی بین اتباع خارجی و کارفرما عنوان کرد و گفت: این مؤسسات ضمن معرفی نیرو به کارفرمایان بر عملکرد تبعه خارجی، دریافت حقوق و مزایای قانونی و امور قراردادهای ایشان نظارت دارند.

رحمانی با اشاره به دیگر خدمات این مؤسسه‌ها برای تامین امنیت کاری اتباع خارجی بیان کرد: این مؤسسه‌ها مشکلاتی از قبیل عدم پرداخت حقوق و مزایای اتباع بیگانه را پیگیری کرده و در صورت لزوم با کارفرمایان برخورد می‌کنند.

وی نظارت بر ورود و خروج قانونی، اقامت و پرداخت حق بیمه اتباع را توسط کارفرما از دیگر اقدامات این مؤسسات برای ساماندهی وضعیت اشتغال اتباع خارجی عنوان کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با اشاره به اجرای این طرح در استان قم گفت: طرح ساماندهی اتباع خارجی در استان قم به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام شده است.

وی عواقب هرگونه تخلف در زمینه اقامت و اشتغال اتباع خارجی را به عهده مؤسسات کفالت دانست و بیان کرد: در صورتی که هرگونه تخلف و یا آثار آن مشاهده شود با این مؤسسات برخورد قانونی خواهد شد.

رحمانی خاطر نشان کرد: هرگونه جابه‌جایی محل سکونت و یا اشتغال تبعه خارجی باید با اطلاع کاریابی صورت پذیرد و کاریابی‌ها موظف هستند در این رابطه بازدیدهای دوره‌ای را برنامه‌ریزی کرده تا از هرگونه تخلف احتمالی جلوگیری شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آمار بیکاری در قم اشاره و بیان کرد: بر اساس اطلاعات مرکز آمار، 9.5 درصد بیکار در استان قم وجود دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم ادامه داد: آماری که از مراکز کاریابی‌‌های استان قم اعلام شده است نشان می‌دهد مشکل بیکاری برای قشر تحصیلکرده جامعه بیش از افراد زیر دیپلم است.

وی با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد که اعلام آمادگی بیکاران در مراکز کاریابی استان قم بیش از فرصت‌های شغلی ایجاد شده است گفت: نرخ بیکاری در استان قم از میانگین کشوری دو درصد پایین‌تر است.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول