اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کار، ‌تعاون و رفاه اجتماعی استان اردبیل:

نرخ بیکاری در اردبیل 12 درصد است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کار، ‌تعاون و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت:‌ نرخ بیکاری در استان اردبیل 12 درصد است که البته در فصول مختلف سال این وضعیت تغییر پیدا می‌کند.

نرخ بیکاری در اردبیل 12 درصد است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین منوری پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته‌های فعال حوزه اشتغال در اردبیل اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار در سرشماری سال 85 بالغ بر 360 هزار نفر جمعیت شاغل و 47 هزار نفر جمعیت بیکار داریم به گونه‌ای که سن کار به صورت قانونی بالای 15 سال است.
وی در تعریفی از اشتغال، خاطرنشان کرد: ما از دیدگاه‌های مختلف تعاریفی را در مورد اشتغال و بیکاری داریم اما تعریف بین‌المللی و جهانی که مبنای آمارگیری و سرشماری اغلب کشورها است اینکه شاغل به افرادی خطاب می‌شود که در هفته مرجع یک ساعت کار کند.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: منظور از هفته مرجع، هفته قبل از تاریخ سرشماری است و اگر فرد دنبال کار نرود به او نیروی آماده به کار گفته می‌شود.
منوری گفت: سرشماری‌های اخیر بر همین تعریف انجام شده و نرخ بیکاری و جمعیت شاغل تعریف شده است.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ایجاد فرصت اشتغال به همت و تلاش تمام دستگاه‌ها نیاز دارد تصریح کرد:‌ نبود صنایع مادر و سنگین در استان و برخی از نبود زیرساخت‌های لازم حمایتی سبب شده است که در سال‌های اخیر بر تعداد بیکاران افزوده شود اما با درایت دولت خدمتگزار فرصت‌های خوبی در حوزه کشاورزی،‌ صنعت، گردشگری و ... برای ایجاد فرصت اشتغال فراهم شده است.
مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه تا نیمه دی‌ماه امسال بانک‌ها برای 682 فرصت شغلی مشاغل خانگی 2 میلیارد تومان پرداخت کرده‌اند اضافه کرد: بیش از 10 هزار و 842 مجوز در مشاغل خانگی صادر شده که با نظارت‌های دقیق در این حوزه فرصت اشتغال محقق می‌شود.
منوری در ادامه با اشاره به دو واژه فرصت اشتغال و ایجاد اشتغال گفت: زمینه‌‌ای که برای شاغل فراهم می‌شود تا کار و فعالیت کند فرصت اشتغال نامیده می‌شود به گونه‌ای که امروز بستر و فرصت شغل برای تعدادی از تحصیلکرده‌های دانشگاهی ما فراهم است اما آنها حاضر نیستند در این فرصت شغلی مشغول فعالیت شوند.
وی تعهد اشتغال امسال استان را 51 هزار و 700 فرصت شغلی اعلام کرد و یادآور شد: در 9 ماهه امسال بیش از 27 هزار و 153 شغل ایجاد شده است.
این مسئول در پایان سخنان خود از اجرای طرح راست‌آزمایی ایجاد شده خبر داد و گفت: بر اساس تصمیم شورایعالی اشتغال از بین اشتغال ایجاد شده در کشور 900 هزار شغل و در استان اردبیل نیز 150 شغل به صورت تصادفی و توسط آمارگیران به تکمیل پرسش‌نامه‌های تعیین شده راست‌آزمایی‌ می‌شود تا اگر موارد انحرافی نیز وجود داشته باشد در این آمارگیری مشخص و معلوم شود.
انتهای پیام/ح20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول