اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن کردستان:

نرخ بالای بیکاری مهم‌ترین مشکل کردستان است

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان کردستان گفت: نرخ بالای بیکاری و پایین بودن سرانه تولید ناخالص ملی مهم‌ترین مشکل کردستان است.

نرخ بالای بیکاری مهم‌ترین مشکل کردستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدسعید نقشی‌زادیان در کارگروه اشتغال استان کردستان در سنندج اظهار کرد: رفع مشکل بیکاری در استان کردستان نیازمند توجه خاص دولت است.

وی خاطرنشان کرد: در کردستان مجوز تاسیس و پروانه فعالیت در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای متقاضیان صادر می‌شود اما مشکل نبود سرمایه برای اجرای طرح‌هاست و این مهم تنها با دخالت دولت و تخصیص اعتبارات ویژه رفع می‌شود.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان کردستان، وجود کارآفرینان خلاق و مبتکر بدون داشتن سرمایه کافی برای عملیاتی کردن ایده‌ها نمی‌تواند مشکل بیکاری و اشتغال‌زایی در استان را رفع کند.

نقشی‌زادیان خاطرنشان کرد: جوانان تحصیل‌کرده و کارآفرین استان کردستان برای ورود به بازار کار نیاز به حمایت‌های ویژه دولت دارند که باید مسئولان ارشد زمینه را برای ورود کارآفرینان کردستانی به بازار کار و سرمایه‌گذاری فراهم نمایند.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه مسئولان استان به‌خوبی نشان داده‌اند که برای خدمت به مردم همواره پای کار هستند اما تربیت و آموزش کارآفرینان بدون وجود سرمایه در این استان بی‌نتیجه خواهد ماند.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان کردستان، نرخ بیکاری در کردستان بیش از سایر استان‌های کشور بوده و این درحالی است که سرانه تولید ناخالص ملی استان نیز نسبت به دیگر استان‌ها پائین است.

وجود 830 واحد صنعتی فعال در کردستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: در کردستان قبل از پیروزی انقلاب تنها چند واحد کارگاهی وجود داشت، در حالی‌که امروز به برکت این نظام مقدس بیش از 830 واحد فعال در این استان وجود دارد.

سیروس شاه‌غیبی خاطرنشان کرد: با وجود اقدامات خوبی که در راستای ایجاد واحدهای صنعتی در سطح استان کردستان در بعد از پیروزی انقلاب شکل گرفته است این استان از لحاظ توسعه فاصله معناداری با دیگر استان‌ها دارد.

به گفته وی، عدم استفاده استان کردستان از ارزهای ارزان‌قیمت در 10 ساله اول انقلاب به‌دلیل جنگ تحمیلی از مهم‌ترین دلایل عقب‌ماندگی این استان نسبت به سایر استان‌ها است.

وی تصریح کرد: مشکلات صنعتی و سرمایه‌گذاری استان خوشبختانه در سفرهای دولت به‌ویژه در سفر مقام معظم رهبری به چشم آمد و زمینه رفع آنها تا حدود زیادی فراهم شد.

شاه‌غیبی به دستاوردهای سفر مقام معظم رهبری در راستای توسعه و پیشرفت استان کردستان در بخش صنعت و معدن اشاره کرد و گفت: با سفر معظم‌له سرمایه‌گذاری در استان افزایش یافته و این مسیر توسعه استان را فراهم می‌کند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ظرفیت برای کار در حال حاضر در استان فراهم شده است، بلکه باید تسریع در کار سرمایه‌گذاران با توجه به موقعیت و شرایط خاص این استان، مورد توجه قرار گیرد.

شاه‌غیبی یادآور شد: استان کردستان در زمینه سرمایه‌گذارای با شرایط یکسان با دیگر استان‌ها نمی‌تواند شانسی داشته باشد، بلکه برای توسعه سرمایه‌گذاری در این استان باید شرایط ویژه‌تر و امکانات خاصی اختصاص یابد تا سرمایه‌گذاران با رغبت بیشتری وارد میدان شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان در پایان گفت: در بحث آموزش کارآفرین نیز در این استان با راه‌اندازی مراکز رشد همچون دانشگاه‌های علمی کاربردی مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام/ش10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول