اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی:

آموزش‌های مهارتی در کاهش نرخ بیکاری موثر است

خبرگزاری فارس: مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی گفت: آموزش‌های مهارتی در ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب و کاهش نرخ بیکاری مؤثر است.

آموزش‌های مهارتی در کاهش نرخ بیکاری موثر است
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حمیدرضا خانپور صبح امروز در نشست هم‌اندیشی مدیران کل زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اظهار داشت: آموزش‌های مهارتی در ایجاد فرصت‌های مناسب شغلی، افزایش تولیدات، افزایش سطح درآمد و تقویت بنیه اقتصادی خانوارها و کاهش نرخ بیکاری نقش مؤثری دارد.
وی با اشاره به عملکرد اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان افزود: بازسازی و نوسازی تعدادی از مراکز آموزشی، اخذ سند مالکیت برای مراکز تابعه، تحقق صددرصدی تعهد اشتغال و برنامه‌ریزی برای تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه تمام استان و فراهم کردن مقدمات حضور فعال در المپیاد ملی مهارت از اقدامات مهمی است که امسال توسط این اداره کل انجام شده است.
خانپور ادامه داد: آزمون‌های مهارتی قالیبافان و کارگران صنعت ساختمان در 16 حرفه در استان برگزار شده و پس از برگزاری و اجرای دوره‌های آموزشی در تمام حرفه‌ها مربوط به صنعت ساختمان و سنجش و ارزشیابی مهارت‌آموختگان، پروانه مهارت صنعت ساختمان برای بهره‌مندی از مزایای بیمه تأمین اجتماعی برای 3 هزار و 560 نفر از کارگران صنعت ساختمان 12 هزار و 569 نفر از قالیبافان استان صادر شده است.
این مسئول در ادامه از افتتاح تعدادی از پروژه‌های آموزشی در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان‌های چالدران، اشنویه و مرکز تخصصی ارتقای مهارت شهرک صنعتی شهرستان خوی و سالن همایش‌های حماسه 9 دی در شهر ارومیه در دهه مبارک فجر افتتاح می‌شود.
وی اضافه کرد: با افتتاح این مراکز بیش از 10 هزار مترمربع فضای آموزشی و اداری به مجموعه فضاهای آموزشی استان افزوده می‌شود و برای احداث و تجهیز این فضاها بیش از 40 میلیارد ریال هزینه شده است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در ادامه این نشست تصریح کرد: برپایی چنین نشست‌هایی می‌تواند در ایجاد تعامل مناسب در راستای اهداف وزارت تازه تأسیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی مؤثر بوده و برنامه‌ریزی مناسبی برای خدمتگزاری ایده‌آل به مردم انجام شود.
علی سلیمانی خاطر نشان کرد: اهتمام مدیران اجرایی و رؤسای سازمان‌ها و ادارات برای ارتقای بهره‌وری و توانمندی این مجموعه ضروری است.
وی اضافه کرد: تصمیمات اتخاذ شده در این نشست به عنوان پیشنهاداتی کاربردی و عملی از سوی مدیران اجرایی استان به استاندار و مدیران ستادی وزارتخانه ارسال می‌شود.
انتهای پیام/غ20/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول