اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قائمشهر:

مکان‌های عبور و مرور برای معلولان مهیا شود / نگاه ترحمی به معلول نادرست است

خبرگزاری فارس: فرماندار قائمشهر با انتقاد از فقدان مکان‌های عبور و مرور برای معلولان در معابر عمومی یادآور شد: نگاه صرف ترحم به قشر معلول نادرست است.

مکان‌های عبور و مرور برای معلولان مهیا شود / نگاه ترحمی به معلول نادرست است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، علی پیرفلک بعدازظهر امروز در همایش بهزیستی قائمشهر اظهار داشت: یادآوری و دستگیری از نیازمندان در زمان تندرستی و توانایی مالی و جسمی عملی خداپسندانه و خیرخواهانه است.

وی با تاکید بر فرهنگ‌سازی دستگیری از نیازمندان و همه افرادی که به نوعی از ضعف جسمانی و روانی در رنج هستند، خاطرنشان کرد: وظیفه کمک به زیر پوششان سازمان بهزیستی تنها بر عهده یک نهاد نیست و اگر در امر حمایت از این افراد همه اعتبارات استانی به این بخش تخصیص یابد باز هم جوابگوی این قشر نیست.

فرماندار قائمشهر تصریح کرد: فرهنگ توجه و دستگیری از نیازمندان باید در بین مردم نهادینه شود تا همگام با شناسایی افراد نیازمند از سوی سازمان بهزیستی، مردم نیز با درک و شناخت بیشتر به میدان آمده و به کمک هم‌نوعان نیازمند خود بشتابند.

پیرفلک با انتقاد از فقدان مکان‌های عبور و مرور برای معلولان در خیابان‌ها و معابر عمومی یادآور شد: نگاه صرف ترحم به قشر معلول نادرست است، بسترها باید با ایجاد فضای عبور و مرور و وسایل نقلیه ویژه برای حضور معلولان و جانبازان در جامعه فراهم شود.

وی افزود: معلولان نیازمند ترحم نیستند، وظیفه ما و سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط، گرفتن و دادن حق این افراد به آنان است.

این مسئول همچنین اذعان کرد: در چند سال اخیر، میزان خدمات سازمان بهزیستی برای افراد زیر پوشش خود در شهرستان قائمشهر ستودنی و غیرقابل مقایسه با سال‌های گذشته است.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول