اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی مطرح کرد

فاصله 5 میلیون تومانی سرانه درآمد خراسان‌شمالی

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌شمالی با تاکید بر اینکه طبق آمار این استان پایین‌ترین سرانه درآمد سالانه در کشور را داراست، گفت: اکنون سرانه درآمد مردم استان با میانگین کشور 5 میلیون تومان فاصله دارد.

فاصله 5 میلیون تومانی سرانه درآمد خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، امان‌الله حسین‌پور ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: این مهم سبب شده تا خراسان شمالی مددجویان بیشتری را نسبت به سایر استان‌ها داشته باشد.

وی تصریح کرد: صرفاً در سال گذشته 52 هزار نفر در این استان به خاطر فقر،‌ متقاضی زیرپوشش قرار گرفتن از خدمات این نهاد در خراسان‌شمالی بودند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌شمالی با اشاره به عوامل ایجاد فقر در جامعه اظهار کرد: متناسب نبودن دخل با خرج و همچنین نداشتن مدیریت در هزینه‌ها فقر ایجاد می‌کند که سبب وارد شدن هزینه‌های زیادی به نهاد کمیته امداد می‌شود.

وی همچنین اعتیاد، نظام بیمه‌ای نامناسب مثل کارگران روزمزد، زیرساخت‌های سنتی، را از دیگر عوامل تولید فقر در جامعه برشمرد و گفت: سال گذشته صرفاً 52 هزار متقاضی زیرپوشش قرار گرفتن از خدمات کمیته امداد را در استان داشتیم که با توجه به جمعیت 800 هزار نفری استان جمعیت بالایی است، از این رو باید در این زمینه تدبیر شود.

حسین‌پور با اشاره به ضرورت تشکیل کارگروه کاهش فقر در استان افزود:‌ مسئولان دستگاه‌های مختلف در این زمینه این نهاد را برای تشکیل این کارگروه کمک کرده و دست به دست هم بدهند تا این معضل از استان رخت ببندد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌شمالی در ادامه همچنین شمار زنان سرپرست خانوار زیرپوشش این نهاد در استان را 18 هزار نفر اعلام کرد.

به گفته حسین‌پور، از این تعداد 8 هزار زن سرپرست خانوار در سنین 20 تا 35 سال قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه باید با ازدواج این افراد سرپرست خانوار زمینه‌ای فراهم شده تا آنان به عنوان سرپرست خانوار زیرپوشش کمیته امداد نباشند، تصریح کرد: کمیته امداد در این راستا سیاست‌های تشویقی را داشته و علاوه بر تداوم حمایت‌ها طی یک سال بعد از ازدواج سرپرست خانوار، خدمات لازم را به فرزندان آنان ارائه می‌کنند.

حسین‌پور پرداخت 100 میلیون ریال تسهیلات به منظور اشتغال‌زائی همسران این افراد در صورت بیکاری را از دیگر خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان برشمرد و گفت:‌ این نهاد تمام زمینه‌ها را برای انجام این امر خیر ایجاد کرده است.

وی تاکید کرد: باید فرهنگ ازدواج مجدد سرپرستان زن خانواده در جامعه اتفاق بیفتد و خانم‌هایی که به هر دلیل همسران خود را از دست می‌دهند این شرایط برای آنان فراهم شود.

حسین‌پور در ادامه با اشاره به طرح‌های کمیته امداد برای ماه مبارک رمضان،‌ حامی یابی، توزیع سبد غذایی بین مددجویان، بازارچه رمضان، همیان مولا را از جمله برنامه‌های این نهاد در خراسان‌شمالی برشمرد.

وی افزود: بر اساس برنامه قرار است تا پایان امسال 30 هزار حامی به تعداد حامیان ایتام در استان افزوده شود که از این تعداد صرفاً 10 هزار حامی در ماه رمضان جذب می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌شمالی همچنین به اجرای طرح همیان مولا در استان پرداخت و گفت: در این راستا 35 هزار کیسه برای جمع آوری کمک‌های‌ مردمی در حال توزیع است.

وی افزود: این طرح برای دومین سال پیاپی اجرا می‌شود و سال گذشته مردم نیکوکار استان معادل 69 میلیون تومان به خانواده‌های نیازمند کمک کردند.

حسین‌پور با اشاره به اینکه این طرح در سال یک‌بار اجرا می‌شود تصریح کرد:

مردم فهیم و متدین فقط در قالب کالا و مواد غذایی مورد نیاز با توجه به ایام ماه مبارک رمضان به خانواده‌های مستضعف یاری رسانند.

وی با بیان اینکه کمک‌های مردمی پس از جمع‌آوری تفکیک و در قالب سبد کالا بین‌ خانواده‌های نیازمند و محروم توزیع می‌شود گفت: خانواده‌های نیازمند از قبل توسط این نهاد شناسایی شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌شمالی برگزاری نمایشگاه رمضان را از دیگر برنامه‌های این نهاد برای ماه مبارک رمضان عنوان کرد و افزود: این نمایشگاه هم‌زمان با نخستین روز از ضیافت‌الله برگزار و مددجویان طرح‌های اشتغال خود را در قالب پوشاک محلی،  نقاشی و قاب و تابلو  به نمایش و معرض فروش می‌گذارند.

وی عرضه مواد غذایی، مبلمان سازی، محصولات فرهنگی، پوشاک ورزشی، تولیدی مانتو، پوشاک زنانه، مواد پروتئینی و لبنیات و خوار و بار فروشی را از دیگر طرح‌های اشتغال زا برشمرد که در این نمایشگاه حضور دارند.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول