اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همدان

دوره توان‌افزایی امدادگران کوهستان هلال احمر برگزار شد

خبرگزاری فارس: در راستای آماده‌سازی تیم‌های امداد و نجات، دوره توان‌افزایی امدادگران کوهستان هلال احمر در گنجنامه برگزار شد.

دوره توان‌افزایی امدادگران کوهستان هلال احمر برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، به دلیل وجود طبیعت و آب و هوای دل‌انگیز در ارتفاعات الوند نه تنها در تعطیلات بلکه همه روز شاهد حضور کوهنوردان علاقمند هستیم که به صورت حرفه‌ای و یا تفریحی قدم در دامنه کوه نهاده‌اند.

در این راه گاه آسیب‌هایی جدی برای ورزشکاران رخ می‌دهد که از این رو وجود تیم‌های آماده امداد کوهستان و امدادگران زبده و دارای تجهیزات مناسب هرچه بیشتر احساس می‌شود.

معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر همدان برای ارائه خدمات بهتر در این پایگاه‌های امداد کوهستان، اقدام به برگزاری دو دوره بازآموزی تخصصی امداد و نجات کوهستان کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان در این باره اظهار داشت: در این دوره 140 نفر از امدادگران سراسر استان در دو گروه 70 نفره برادر و خواهر به طور مجزا طی شش روز و به صورت زندگی در شرایط سخت، مطالب تئوری و عملی امداد کوهستان را فرا گرفتند.

حمید ره‌انجام تصریح کرد: در کلاس فوق که در دشت میشان و مجتمع تفریحی گنجنامه برگزار شد مربیان امداد و نجات هلال احمر استان مطالب مورد نیاز امدادگران از جمله کوهپیمایی، آشنایی با انواع گره طناب‌ها، جستجو و نجات در کوهستان، زدن کارگاه با طناب، فیکس مصدوم،  بالاکشی، حمل بسکت، صعود و فرود، تیرول، کمک‌های اولیه، تغذیه در کوهستان، کار با سه‌پایه نجات و جی.پی.اس را به فراگیران آموزش دادند.

لازم به ذکر است این دوره زیر نظر پنج مربی و چهار کمک مربی طی دو دوره مجزای سه روزه برای امدادگران خواهر و برادر از سراسر استان برگزار شد.

گفتنی است جمعیت هلال احمر با کمک سازمان‌های مربوطه پایگاه امداد و نجات کوهستان را در دو طبقه در دشت میشان در دست ساخت دارد که با اتمام این ساختمان تجهیزات نجات و نیروهای امدادی کافی در آن محل مستقر خواهند شد و به مصدومین کوهستان کمک‌رسانی خواهند کرد.

هم‌اکنون دو تیم امداد کوهستان هلال احمر استان روزهای پایان هفته و تعطیلات در پایگاه موقت دشت میشان و پیست اسکی حضور دارند و امدادرسانی می‌کنند.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول