اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‏‌فقیه در استان سمنان:

صرفه‌‏جویی از خود و خانواده آغاز شود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‏‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: صرفه‏‌جویی در مصرف آب و برق به خصوص در فصل تابستان وظیفه‏‌ای همگانی است و اهمیت دوچندانی می‏‌یابد و صرفه‏‌جویی باید از خود و خانواده آغاز شود.

صرفه‌‏جویی از خود و خانواده آغاز شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، آیت‏‌الله سیدمحمد شاهچراغی ظهر امروز در دیدار با مسئول امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو و مدیران عامل صنعت آب و برق استان با بیان اینکه آب و برق به عنوان دو نعمت بزرگ الهی مطرح هستند، اظهار داشت: همگی باید شاکر این نعمات بوده و به عنوان یک وظیفه همگانی در مصرف صحیح و منطقی تلاش کنیم.

امام جمعه سمنان با عنوان اینکه اگر بتوانیم در مصرف آب و برق صرفه‏‌جویی کنیم، شکرگزاری این دو نعمت الهی را به جا آورده‏‌ایم، افزود: موضوع صرفه‏‌جویی را باید از خود و خانواده آغاز کرده و دیگران را هم به این امر مهم تشویق و ترغیب کنیم.

شاهچراغی با اعلام اینکه کار فرهنگی انسان‏‌سازی است، خاطرنشان کرد: همه ما در قبال مردم مسئول هستیم و با اعمال خود و عمل به گفتار خویش می‏‌توانیم کار فرهنگی موثری انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه سمنان یک استان فرهنگی به شمار رفته که دارای جایگاهی ممتاز در کشور است، اظهار داشت: صنعت آب و برق استان از مدیران و کارکنان لایق، متعهد و متخصص بهره جسته و فعالیت‏‌های مربوط به خدمت‏‌رسانی و اقدامات فرهنگی این شرکت‏‌ها نیز بسیار مناسب است.

مسئول امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو نیز با بیان اینکه آحاد مردم از نعمت آب و برق بهره می‏‌برند، اظهار داشت: وزارت نیرو دارای 600 شرکت زیرمجموعه بوده که همگی آنها از امام جماعت بهره‏‌مند هستند.

حجت‏‌الاسلام علی یزدان‏‌پرست با اشاره به وجود نظام‏‌نامه فرهنگی در مجموعه وزارت نیرو گفت: فعالیت‏‌های قرآنی برای کارکنان و خانواده‏‌های آنان، اقامه نماز، امر به معروف و نهی از منکر و تربیت نیروی انسانی برای احیای این فریضه‏‌های الهی و بهره‏‌گیری از سیستم‏‌های نرم‏‌افزاری و سخت‏‌افزاری برای اشاعه امور فرهنگی در مجموعه وزارت نیرو بسیار فعال بوده و توفیقات خوبی در زمینه‏‌های مختلف به دست آمده است.

مسئول امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو همچنین اطلاع‌رسانی به مردم به در زمینه صرفه‌جویی در مصرف آب و برق را مورد تاکید قرار داد و افزود: ائمه جمعه با تبیین آموزه‌های دینی در خصوص استفاده بهینه از منابع انرژی از طریق تریبون مقدس نماز جمعه نقش کلیدی دارند.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول