اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار اصفهان:

حقوق استخدامی‌های جدید با صرفه‌جویی دستگاه‌ها تأمین شود

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار اصفهان گفت: حقوق استخدامی‌های جدید در ادارات دولتی استان اصفهان، با صرفه‌جویی دستگاه‌ها تأمین شود.

حقوق استخدامی‌های جدید با صرفه‌جویی دستگاه‌ها تأمین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا همدانیان پیش‌از‌ظهر امروز در یکصد و هجدهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اصفهان با اشاره به اینکه بودجه سال 91 استان در مقایسه با میانگین متوسط کشوری 27 درصد رشد داشت، اظهار کرد: در مقایسه با سال گذشته بودجه استان 31 درصد رشد را تجربه کرد و در جایگاه هفتم کشوری قرار گرفت.

وی ادامه داد: بودجه سال 91 استان اصفهان 100 میلیارد تومان افزایش یافته است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار اصفهان به اعتبار 9 میلیارد و 300 میلیون تومانی برای آب‌رسانی به روستاها و شهرستان‌های استان اشاره کرد و گفت: سهم مراکز بهداشت و درمان نیز از این بودجه 900 میلیارد تومان اعتبار الزامی بوده است.

 

*هفت و نیم میلیارد تومان سهم مصلاهای شهرستان‌های اصفهان

وی با بیان اینکه برخی از اعتبارات در اصطلاح اعتبارات حکیم فرموده است، تصریح کرد: میزانی که باید در این راستا هزینه شود، 306 میلیارد تومان است.

همدانیان گفت: درصد سهم شهرستان‌های در بودجه 91 نسبت به سال گذشته کاهش نیافته و در بخش ریالی افزایش هم داشته است.

وی با اشاره به دیگر هزینه‌های بودجه سال 91، تاکید کرد: 500 میلیون تومان برای احداث ساختمان‌های استانداری و فرمانداری اصفهان، یک میلیارد تومان برای ساخت زندان اصفهان، 500 میلیون تومان برای طرح‌های فرهنگی میدان عتیق اصفهان، هفت میلیارد تومان برای ساخت مصلاهای شهرستان‌های استان به جز اصفهان در نظر گرفته شده است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار به اختصاص 7.5 میلیاردی به مسکن مهر استان در بودجه 90 و 4.5 میلیاردی آن در بودجه سال جاری اشاره کرد و افزود: برای متروی اصفهان نیز 107 میلیارد تومان اعتبار از بودجه سال 91 استان اختصاص یافته است.

 

*حقوق استخدامی‌های ادارات جدید با صرفه‌جویی تأمین شود

وی با بیان اینکه فرمانداران شهرستان‌ها با توجه به محدودیت بودجه، طرح‌های عمرانی با پیشرفت 70 درصد را اجرایی کنند، اظهار کرد: در بند 24 قانون بودجه سال جاری، 33 هزار و 500 میلیارد تومان، برای تأمین اعتبارات دستگاه‌های اجرایی از طریق فروش اموال و اراضی آزاد دولتی پیش‌بینی شده است.

همدانیان تصریح کرد: از این میزان 95 درصد برای تکمیل طرح‌های دستگاه‌ها و پنج درصد به منظور پاداش و هزینه‌های جاری ادارات در نظر گرفته شده است.

وی به بازنشسته شدن 566 نفر از ادارات استان خبر داد و افزود: به ازای هر بازنشسته در هر اداره یک نفر با قرارداد شش ماهه استخدام شود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار اصفهان در ادامه اظهار کرد: با توجه به اینکه اعتبار مشخصی از سوی دولت برای حقوق استخدامی‌های جدید دستگاه‌های اجرایی تأمین نشده است، دستگاه‌ها باید این اعتبار را از طریق صرفه‌جویی اعتبارات خود تأمین کنند.

 

*انتقاد همدانیان از مدیرکل کار و تعاون اصفهان

وی از فروش 25 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت در استان در بودجه سال 91 سخن گفت و تاکید کرد: با توجه به اختیاری که دولت برای فروش اموال مازاد دستگاه‌ها تعیین کرده است، اگر شرکت آب منطقه‌ای اصفهان اموال و اراضی مازاد دارد برای اجرایی شدن طرح بهشت‌آباد آنها را به فروش برساند.

همدانیان در پایان از برگزار نشدن برخی جلسات مهم استانی به دلیل عدم حضور مدیران اجرایی گلایه کرد و گفت: جلسه شورای اشتغال استان که در چنین شرایطی از لحاظ سیاسی و امنیتی برای استان بسیار حائز اهمیت است به دلیل عدم حضور قادری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در هفته گذشته لغو شد.

وی ادامه داد: اگر این شورا برگزار می‌شد مشکلاتی مانند مسائل سیمان سپاهان می‌توانست مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول