اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ارومیه در مجلس:

ساخت روبات آشغالگیر سبب صرفه‌جویی اقتصادی می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: ساخت ماشین آشغالگیر روباتیک در کشور سبب صرفه‌جویی اقتصادی در چرخه تولید کشور می‌شود.

ساخت روبات آشغالگیر سبب صرفه‌جویی اقتصادی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، جواد جهانگیرزاده عصر امروز در مراسم رونمایی از پروژه ساخت آشغالگیر رباتیک تصفیه‌خانه فاضلاب که در شرکت ربات‌ساز برگزار شد، اظهار داشت: با تولید انبوه این ماشین که با همت مسئولان و جوان مخترع استان به ثبت رسیده است، دیگر نیازی به واردکردن این دستگاه‌ها با هزینه 270 هزار دلاری نیست زیرا این دستگاه با هزینه کمتر از 80 میلیون تومان در کشور قابل تولید است.

وی با بیان اینکه هم اکنون 14 دستگاه آشغالگیر در استان مورد نیاز است، افزود: با تولید آن در سطح کشور صرفه‌جویی قابل توجهی از لحاظ وارداتی دستگاه آن به کشور ایجاد می‌شود.

جهانگیرزاده ادامه داد: در صورت حمایت مسئولان استان از جوانان مبتکر و صاحب سبک، تعاون استان محفوظ و رونق اقتصادی افزون‌تر می‌شود.

وی اختراع این دستگاه در آذربایجان‌غربی را مزیت بزرگی برای استان دانست و گفت: با حمایت شایسته از مخترعان امیدواریم که ساخت این دستگاه نویدی برای ساخت پروژه دیگر در حوزه صنعت باشد.

همچنین استاندار آذربایجان‌غربی در این مراسم بیان کرد: اگر جوانان ایرانی به نحو شایسته‌ای حمایت شوند، شاهد پیشرفت آنها در زمینه‌های مختلف خواهیم بود‌.

وحید جلال‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر چندین پروژه تحقیقاتی در استان وجود دارد، اضافه کرد: پروژه تحقیقاتی موتور محرکه برای خودرو که بدون نیاز به سوخت کار می‌کند و همچنین پروژه بارورسازی ابرها از مهمترین پروژه‌های تحقیقاتی در سطح استان هستند.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا ماشین روبات آشغالگیر مجوز استانداردهای ملی و جهانی را کسب کند، اد‌امه داد: با حمایت از مخترع جوان ماشین آشغالگیر ادامه فعالیت او در سایر حوزه‌ها هموار می‌شود.

استاندار آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: با تولید انبوه این دستگاه در سطح استان شاهد ساخت سوله‌های بیشتر و اشتغالزایی خواهیم بود.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول