اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شرکت نفت منطقه‌ای اردبیل:

اردبیلی‌ها در مصرف بنزین 11 درصد صرفه‌جویی کردند

خبرگزاری فارس: مدیر شرکت نفت منطقه‌ای استان اردبیل گفت: اهالی استان اردبیل در یک سال گذشته بیش از 11 درصد در مصرف بنزین صرفه‌جویی کردند.

اردبیلی‌ها در مصرف بنزین 11 درصد صرفه‌جویی کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمود آقامحمدیان عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات جایگاه‌های سوخت و ‌CNG نیر اظهار داشت: در حال حاضر مصرف بنزین همچنان رو به تعدیل است و علت آن نیز اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، رغبت مردم به استفاده از خودروهای عمومی و کمک به کاهش آلودگی هواست.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر رغبت مردم به استفاده از خودروهای عمومی به ویژه اتوبوس‌های شهری بیشتر شده است، تصریح کرد: دولت در یک سیاست معقول سعی کرد با واقع کردن قیمت سوخت در کشور از مصرف بی‌رویه آن بکاهد و یک شرایط مطلوبی را در مصرف بهینه به وجود آورد.

آقامحمدیان توسعه جایگاه‌های CNG را یکی از اهداف موفق تحقق یافته در سال‌های اخیر برشمرد و خاطرنشان کرد: در استان اردبیل 50 جایگاه CNG فعال است و هشت جایگاه CNG نیز به سرعت در حال احداث است.

این مسئول اضافه کرد: جایگاه‌های در حال احداث تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد تا تعداد جایگاه‌های فعال CNG استان به 58 مورد برسد.

وی شهرستان نیر را از مناطق موفق در کاهش مصرف انواع سوخت‌های رایج اعلام کرد و ادامه داد: در این شهرستان مصرف بنزین 11 درصد، نفت و گازوئیل 28 درصد و نفت سفید نیز 19 درصد نسبت به سال ما قبل آن کاهش داشته است.

به گزارش فارس، مدیر شرکت نفت منطقه‌ای اردبیل در ادامه سخنان خود بیان کرد: در یک حرکت مطلوب به نظر می‌رسد همچنان روند نزولی را در مصرف انواع سوخت شاهد باشیم که این امر خود مزایای مختلفی را به دنبال دارد.

در ادامه این جلسه فرماندار شهرستان نیر در سخنانی با بیان اینکه اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها یکی از ضروریات بهینه‌سازی مصرف سوخت بوده است، گفت: شهرستان نیر سهم قابل توجهی در کاهش و تعدیل سرانه مصرف سوخت در استان داشته به طوریکه تلاش می‌کنیم با دوگانه سوز کردن برخی از واحدهای مصرف‌کننده سوخت عمده این تعدیل و کاهش را به سرعت توسعه بدهیم.

سید حمید عباداللهی افزود: با کاهش مصرف سوخت در شهرستان نیر یک حرکت خوبی در فرهنگسازی مصرف بهینه در سایر حوزه‌ها نیز به وجود آمده است به طوریکه ما در اغلب موارد با کاهش و تعدیل مصرف انرژی شاهد هستیم.

وی توجه به الگوی مصرف درست و بهینه‌سازی در این زمینه را یادآور شد و تصریح کرد: در سال تولید ملی واحدهای صنعتی باید با افزایش بهره‌وری خود در مصرف مواد سوختی دقت لازم را داشته باشند.

در این جلسه مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل نیز در سخنانی با یادآوری اینکه صرفه‌جویی 50 میلیون متر مکعبی در مصرف گاز را در یک سال گذشته شاهد بودیم، خاطرنشان کرد: هر چند زمستان زودهنگامی را در استان در سال گذشته شاهد بودیم اما مصرف گاز با صرفه‌جویی اهالی استان کاهش یافته است.

فیروز خدایی از بهره‌مندی 24 شهر استان از نعمت گاز و 265 روستای استان از این موهبت الهی خبر داد و بیان کرد: گازرسانی به بیش از 200 روستا در دست اقدام است و علاوه بر مشترک خانگی 870 واحد صنعتی بزرگ و کوچک استان نیز از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول