اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفای قم خواستار شد

اهتمام جدی شهروندان قمی به صرفه‌جویی در مصرف آب

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: از مردم تقاضا داریم که در ماه‌های گرم سال نسبت به صرفه‌جویی هر چه بیشتر در مصرف آب توجه داشته باشند.

اهتمام جدی شهروندان قمی به صرفه‌جویی در مصرف آب

به گزارش خبرگزاری فارس از قم عبدالحمید توکلی‌بینا امروز در نشست خبری که به مناسبت فرا رسیدن هفته صرفه‌جویی در مصرف آب برگزار شد، با گرامیداشت فرا رسیدن این نقش رسانه‌ها در تقویت هر چه بیشتر این فرهنگ را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: اصحاب رسانه در قم همواره برای ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و ارائه هشدارهای لازم به مردم با شرکت آب و فاضلاب قم همراه بوده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت تامین آب در استان قم اظهار کرد: در حال حاضر 50 درصد آب مورد نیاز شهر قم از طریق پروژه اضطراری انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم تامین شده و 50 درصد دیگر نیز از چاه‌های آب سطح شهر و چاه‌های علی‌آباد تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به اینکه در حال حاضر EC آب نسبت به سال 88 به صورت چشمگیری بهبود یافته است‌ افزود: با اتمام پروژه انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم و آبگیری سد کوچری کیفیت آب قم ارتقای قابل ملاحظه‌ای خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه آب قم از نظر بهداشتی 99 درصد مطلوبیت دارد گفت: وضعیت آب قم از نظر بهداشتی به صورت دائم در حال کنترل و بررسی است.

توکلی‌بینا در ادامه با اشاره به اجرای طرح تفکیک آبیاری فضای سبز از شبکه آب شهری افزود: این طرح با محوریت شهرداری و با حمایت مشارکت استانداری و شورای در حال اجرا شدن است و خوشبختانه در این زمینه عزم راسخی در استان شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه از سوی سازمان پارک‌ها و فضای سبز پروژه‌های خوبی در این زمینه تدوین شده است یادآور شد: با اتمام این پروژه‌ها شاهد تقویت فشار آب در ساعت‌های پیک مصرف و بهبود کیفیت آب خواهیم بود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به اینکه از ابتدای تیر ماه مصرف آب به صورت پلکانی افزایش می‌یابد گفت: از مردم تقاضا داریم که در ماه‌های گرم سال نسبت به صرفه‌جویی هر چه بیشتر در مصرف آب توجه داشته باشند و ما را در امر خدمت‌رسانی و تامین آب مورد نیاز تمام شهروندان یاری کنند.

وی در خصوص میزان آب تولید شده در استان قم اظهار کرد: از ابتدای سال 90 تاکنون 95 میلیون مترمکعب آب در شهر قم تولید شده است و 17 میلیون مترمکعب فاضلاب جمع‌آوری شده است.

انتهای پیام/ب20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول