اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای سیستم آبیاری تحت فشار صورت گرفت

صرفه‌جویی 20 میلیون و 500 هزار متر مکعب آب در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با اجرای سیستم‌ آبیاری تحت فشار در زمین‌های کشاورزی این استان، 20 میلیون و 500 هزار متر مکعب آب در بخش کشاورزی صرفه‌جویی شده است.

صرفه‌جویی 20 میلیون و 500 هزار متر مکعب آب در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران جعفر گرجی‌پور ظهر امروز در مراسم تقدیر از کشاورزان و دامپروران نمونه این شهرستان اظهار کرد: سازمان کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به تبعیت از وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌هایی را در راستای پیشرفت، توسعه و ترویج بخش کشاورزی در این استان اجرا کرده است.

18 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شد

مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: افت و رشد در هر کار امری طبیعی بوده و به طور کلی شناسایی نقاط ضعف و تبدیل نقاط ضعف به نقطه قوت، هدف مهم اجرای طرح و برنامه‌های مورد نظر در جهاد کشاورزی است.

گرجی‌پور آب را محور مناقشات بیشتر کشورهای جهان دانست و تصریح کرد: نخستین موضوع مهم در صنعت کشاورزی مسأله آب است.

وی ادامه داد: در همین راستا اجرای روش‌های نوین آبیاری و استفاده بهینه از آب در تولید و توسعه کشاورزی امری مهم و ضروری است.

گرجی‌پور با تشریح برخی فعالیت‌های سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در زمینه آبیاری تحت فشار زمین‌های کشاورزی ابراز داشت: برنامه آبیاری تحت فشار از سال 72 تاکنون اجرا شده است و در حال حاضر بیش از 18 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان به سیستم‌های آبیاری تحت فشار، بارانی و قطره‌ای تجهیز شده‌ است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از یک‌هزار و 156 پروژه در زمینه آبیاری تحت فشار در کهگیلویه و بویراحمد اجرایی شده است، ابراز داشت: ایستگاه‌های پمپاژ، تجهیز و نوسازی، بیش از 71 کیلومتر انتقال آب با لوله و حفر 32 کیلومتر کانال از جمله پروژه‌های انجام گرفته در راستای اجرای سیستم آبیاری تحت فشار است.

کهگیلویه و بویراحمد 200 هزار هکتار پتانسیل گیاهان دارویی دارد

مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: حاصل کار و سیاست‌های صورت گرفته در برنامه اول سازمان جهاد کشاورزی افزون بر 20 میلیون و 500 هزار متر مکعب صرفه‌جویی آب بوده است.

گرجی‌پور استفاده از محصولات سالم و ارگانیک را از دیگر موضوعات و برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد و ابراز داشت: بر اساس برنامه پنجم توسعه باید 25 درصد از محصولات گیاهی جانشین محصولات و داروهای شیمیایی شود.

وی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت بالایی در زمینه تولید گیاهان دارویی دارد، یادآور شد: این استان بیش از 200 هزار هکتار پتانسیل گیاهان دارویی دارد و برای بهره‌برداری مطلوب از این سرمایه مهم باید برنامه‌ریزی مؤثری صورت گیرد.

به گزارش فارس در این مراسم از 9 نفر از کشاورزان و دامپروران نمونه گچساران تقدیر و تجلیل شد.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول