اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بعد هدفمندسازی یارانه‌ها در آذربایجان‌غربی

نزدیک به 20 میلیون لیتر در مصرف آب صرفه‌جویی شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان‌غربی گفت: مردم آذربایجان‌غربی بعد از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها نزدیک به 20 میلیون لیتر در مصرف آب صرفه‌جویی کرده‌اند که این میزان صرفه‌جویی جای تامل دارد.

نزدیک به 20 میلیون لیتر در مصرف آب صرفه‌جویی شد

مجید آقازاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: بعد از اجرای این قانون مترقی به اندازه قابل توجهی در مصرف آب صرفه‌جویی شده است به طوری که از منابع آب زیرزمینی و آب‌های سطحی برداشت اندکی شده است.

وی آب را یک عامل موثر در تولید دانست و گفت: صرفه‌جویی در آب، به معنای حمایت از سرمایه ایرانی نیز قلمداد می‌شود زیرا منابع آبی در تولید نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، بنابراین تلاش برای مصرف بهینه این سرمایه الهی به نوعی فعالیت در حوزه تولید نیز قلمداد می‌شود.

آقازاده ادامه داد: قبل از اجرای این قانون مصرف هر فرد برای شبانه‌روز 192 لیتر بود که هم‌اکنون با کاهش چشمگیری روبه‌‌رو است به طوری که بعد از اجرای قانون مذکور مصرف آب به ازای هر فرد در شبانه‌روز به 162 لیتر رسیده است که این موضوع نشان‌دهنده همکاری مردم در این حوزه است.

وی قانون هدفمندسازی یارانه‌ها را یکی از قوانین پیشرفته و مطابق با نیازهای جامعه دانست و گفت: چنانچه برای اجرایی‌شدن سایر مراحل آن به طور مستمر همه دستگاه‌های اجرایی تلاش کنند در حوزه‌های مختلف برکات و آثار مثبت اجرای آن را به وفور شاهد خواهیم شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان‌غربی تولیدکنندگان و صنعتگران را در مصرف بهینه آب دارای نقشی اساسی دانست و اظهار داشت: چنانچه صاحبان صنایع نسبت به تولید لوازم کم‌مصرف مانند ماشین لباس‌شویی کم‌مصرف و ...  مبادرت کنند مردم بیش از پیش در صرفه‌جویی موفق خواهند شد.

انتهای پیام/ل30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول