اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان:

انجام کارهای عمرانی حاصل صرفه‌جویی‌ها در کشور است

خبرگزاری فارس: استاندار کرمان گفت: اگر صرفه‌جویی‌های صورت گرفته به واسطه هدفمند کردن یارانه‌های سوخت نبود، ما یک ریال دیگر کار عمرانی نمی‌توانستیم در سطح کشور انجام دهیم.

انجام کارهای عمرانی حاصل صرفه‌جویی‌ها در کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اسماعیل نجار عصر امروز در مراسم افتتاح چهار جایگاه سوخت سی‌ان‌جی در شهر کرمان اظهار داشت: هدفمندی یارانه‌ها به ویژه در مورد سوخت یک اتفاق بسیار بزرگی بود که به همت مردم، دولت خدمت‌گزار، پشتیبانی مجلس و هدایت رهبرفرزانه انقلاب در کشور محقق شد.

وی گفت: اگر روند گذشته قبل از هدفمندی یارانه‌ها را داشتیم تا امروز باید 120 میلیون لیتر در روز بنزین مصرف می‌کردیم اما امروز مصرف بنزین در کشور بین 56 تا 60 لیتر است.

نجار با اشاره به اینکه سال گذشته حدود یک‌میلیون و 800 هزار خودرو در کشور پلاک‌گذاری و به سیستم حمل و نقل کشور افزوده شده است، ابراز داشت: اگر فرض کنیم در کشور یک‌هزار خودرو بر اثر تصادف و یا فرسودگی از ناوگان حمل و نقل جدا شده یک‌میلیون و 700 هزار خودرو سالانه جدید وارد ناوگان حمل و نقل کشور می‌شود.

وی بیان کرد: هدفمند کردن یارانه بنزین سبب نشده که امروز کسی از مسافرت جا مانده باشد و با مشکل حمل و نقل روبه‌رو شود.

نجار تصریح کرد: بر اثر هدفمند کردن یارانه‌های سوختی حدود 10 میلیارد دلار از طریق  نیروگاه‌های برق به طور غیر مستقیم یعنی 32.6 میلیارد صرفه‌جویی شده است.

استاندار کرمان ابراز داشت: اگر درآمد نفت کشور را 90 میلیارد دلار محاسبه کنیم چیزی حدود یک سوم برای سوخت بنزین باید هزینه کنیم.

نجار گفت: در صرفه‌جویی‌های که به واسطه هدفمند کردن یارانه‌های سوخت صورت گرفته ما حدود 25 هزار میلیارد تومان یعنی چیزی حدود 25 میلیارد دلار کار عمرانی در سطح کشور انجام داده‌ایم.

وی عنوان کرد: اگر این صرفه‌جویی‌ها در کشور صورت نمی‌گرفت ما یک ریال دیگر کار عمرانی نمی‌توانستیم در سطح کشور انجام دهیم.

استاندار کرمان تصریح کرد: ما دومین کشور ذخایر گاز طبیعی در جهان هستیم اما برای ما مصرف این سوخت در کشور بسیار ارزان‌تر و پاک و از بنزین ارزان‌تر در جهان است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول