اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) ساوجبلاغ خبر داد

تداوم طرح احسان دانش‌آموز در مدارس ساوجبلاغ

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) ساوجبلاغ گفت: با توجه به استقبال بسیار خوب و کم نظیر محصلان در این شهرستان از اجرای طرح احسان دانش‌آموز، فصل تحصیلی آینده نیز این طرح با جدیت اجرایی خواهد شد.

تداوم طرح احسان دانش‌آموز در مدارس ساوجبلاغ

شاپور قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساوجبلاغ اظهار داشت: کمک به نیازمندان و دستگیری از مستمندان جزو اعمالی است که همواره از سوی بزرگان دینی ما توصیه شده و پیامبر گرامی اسلام (ص)، ائمه اطهار (ع) و علمای دینی بر توجه جدی مردم به این مهم تاکید بسیاری داشته‌اند.

وی تصریح کرد: وجود حتی یک نیازمند زیبنده جوامع اسلامی نیست و به طور قطع دولت با توجه به توان و امکاناتی که در اختیار دارد، نمی‌تواند این مهم را به تنهایی انجام دهد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) ساوجبلاغ ادامه داد: به همین دلیل است که ائمه اطهار (ع) و علما و بزرگان دین اسلام بر انجام اعمال خیر، کمک به نیازمندان و دستگیری از مستمندان تاکید بسیاری داشته‌اند.

لزوم فرهنگ‌سازی برای کمک به نیازمندان

قاسمی با تاکید بر اینکه تشویق و ترغیب مردم به امور خیر نیازمند ایجاد شرایطی از جمله فرهنگ‌سازی است، گفت: باید از کودکی مردم را با اثرات و نتایج معنوی ارزشمند اعمال خیر و توجه به نیازمندان آشنا سازیم که تحقق این مهم نیازمند بسترسازی و انجام کارهای فرهنگی است.

این مسئول افزود: در همین راستا کمیته امداد طرحی را تحت عنوان احسان دانش‌آموز انجام داده است که اجرای آن چند هدف را به صورت هماهنگ پیگیری می‌کند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) ساوجبلاغ بیان داشت: ما از یک سو با اجرای این طرح به دنبال فرهنگ‌سازی بوده و از سوی دیگر با جمع‌آوری کمک‌های دانش‌آموزان مشکلات و نیازهای محصلان زیر پوشش کمیته امداد و دیگر نیازمندان را برآورده کرده‌ایم.

قاسمی با بیان اینکه طرح فوق در فصل تحصیلی 89 و 90 در مدارس ساوجبلاغ عملیاتی شد،‌ گفت: در این مدت صندوق‌های صدقات کاغذی ویژه در میان دانش‌آموزان توزیع و از آنها خواسته شد که در حد توان کمک‌هایی را اهدا کنند.

وی تصریح کرد: انجام طرح فوق با استقبال بسیار خوبی از سوی محصلان و دانش‌آموزان این شهرستان روبه‌رو شد و بیش از 30 میلیون ریال کمک‌های مردمی را از همین طریق جمع‌آوری کردیم.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) ساوجبلاغ با اشاره به این نکته که کمک‌های نقدی جمع‌آوری شده برای رفع نیاز دانش‌آموزان نیازمند همان مدرسه هزینه شده، متذکر شد: با درخواست اولیای دانش‌آموزان و همچنین نتایج و دستاوردهای خوبی که اجرای طرح احسان دانش‌آموز داشت، تصمیم گرفتیم که این طرح در فصل تحصیلی 91 – 92 نیز تداوم داشته باشد.

قاسمی در پایان تاکید کرد: امیدواریم اجرای این طرح ضمن برآورده کردن بخشی از نیازهای دانش‌آموزان ساوجبلاغی، بتواند در تشویق مردم برای انجام اعمال خیر موثر باشد.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول