اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دالاهو:

50 هزار تن گندم و جو برداشت شده است

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دالاهو گفت: برداشت 50 هزار تن گندم و جو از اراضی شهرستان دالاهو، 30 هزار تن کاهش تولید را نشان می‌دهد.

50 هزار تن گندم و جو برداشت شده است

عبدالرضا عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه‌، با اشاره به اینکه عملیات برداشت محصولات کشاورزی دالاهو از تاریخ 5 تیرماه آغاز شده است اظهار کرد: کشاورزی در شهرستان دالاهو در سال 91ـ90 در سطح 34 هزار هکتار گندم دیم، 250 هکتار گندم آبی و چهار هزار و 500 هکتار جو دیم با حضور بیشتر از 46 دستگاه کمباین آغاز شد.

عزیزی ادامه داد: امسال با توجه به تنش‌های شدید رطوبتی در اواسط فصل زمستان و اواخر اردیبهشت‌ماه و همچنین تنش سرما نیمه فروردین‌ماه تا نیمه اردیبهشت‌ماه، پیش‌بینی تنها 50 هزار تن محصول گندم و جو می‌شود این در حالی است که از متوسط سال‌های گذشته بیش از 30 هزار تن کاهش تولید داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: ولی با این وجود تمامی بذر تولید شده می‌توان در رده‌بندی محصول بذری قرار داد و شهرستان دالاهو هم‌چون سال‌های  گذشته خوراک قریب به اتفاق موسسات تولید بذر استان را تامین می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دالاهو افزود: در حوزه شهرستان دالاهو با وجود فعال شدن سه کمیسیون خرید گندم توسط شرکت تعاونی روستایی به علت پایین بودن بهای گندم خریداری شده توسط کمیسیون‌ها، کشاورزان محصولات تولیدی خود را به موسسات تولید بذر و یا به بازار آزاد می‌فروشند.

وی خاطرنشان کرد: عوامل غیرمترقبه گندم هم نیز شامل 16 هزار هکتار نخود منطقه شده و شاهد افت عملکرد 20 درصدی این محصول شدیم و پیش‌بینی 8 هزار تن نخود را داریم این در حالی است که متوسط سالیان گذشته بیش از11 هزار تن بوده است. 

عزیزی در بحث مشاغل‌خانگی و میش‌داشتی گفت: مدیریت جهاد کشاورزی دالاهو در این بحث‌ها توانسته است 230 طرح به مبلغ 26 میلیارد 580 میلیون ریال را مصوب و به عاملیت بانک‌های کشاورزی و ملی پرداخت کند و با اجرا شدن طرح‌های مصوب شده برای بیش از 230 نفر اشتغالزایی ایجاد می‌شود.

عزیزی اظهار کرد: در راستای طرح توسعه کشاورزی شهرستان دالاهو، کارگروه توسعه شهرستان به ریاست فرماندار شهرستان 16 جلسه برگزار کرده که 506 طرح در زمینه‌های دامپروری، باغبانی، مکانیزاسیون و با اشتغالزایی 558 نفر مصوب شده است.

وی افزود: از دو هزار و 400 نفر از متقاضیان فارغ‌التحصیل و جویای کار ثبت‌نام به عمل آمده است و در همین راستا هزار و 430 هکتار از اراضی ملی قابل واگذاری شناسایی شده است.

عزیزی در پایان با اشاره به کمک دامداران گفت: با توجه به خشکسالی و خسارت‌های وارده به دامداران، شاخص‌ترین کمک‌ها ارائه تسهیلات بلند، کوتاه‌مدت ارزان قیمت و یارانه‌دار به دامداران بوده است.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول