اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی آبادان:

آب خانگی در زمین‌های کشاورزی / فرهنگ مصرف در روستاها باید تغییر کند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی آبادان گفت: برای استفاده بهینه از آب شرب روستایی، باید فرهنگ مصرف آب در روستاهای آبادان تغییر کند.

آب خانگی در زمین‌های کشاورزی / فرهنگ مصرف در روستاها باید تغییر کند

عبدالحسن باوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: بعضی از شهروندان روستایی برای آبیاری نخلستان‌ها و باغ‌های خود از شبکه آب خانگی  استفاده می‌کنند که این کار افت فشار را در شبکه آب‌ رسانی روستایی به وجود می‌آورد.

وی ادامه داد: آب شرب مصرفی و تصفیه شده‌ای که در شبکه آب رسانی وجود دارد تنها برای استفاده در شبکه سراسری خانگی است و نخلستان‌ها باید با آب خام و غیر شرب آبیاری شوند.

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی آبادان افزود: امیدواریم شهروندان ساکن در روستاهای شهرستان آبادان با توجه به این نکته به افزایش فشار آب در شبکه خانگی و مصرف بهینه این نعمت حیاتی کمک کنند.

وی با اشاره به شبکه فرسوده آب و فاضلاب روستایی در آبادان گفت: شبکه آب و فاضلاب در روستاهای آبادان فرسوده است و با بهسازی شبکه و تغییر لوله‌های فرسوده که کارایی مثبتی ندارند مشکلات آب رسانی را کاهش دهیم.

باوی ادامه داد: فرسودگی شبکه  آب و فاضلاب در بعضی از مناطق روستایی آبادان باعث افت فشار و قطعی آب منازل می‌شود و افزایش فشار آب نیز نمی‌تواند راه حل مناسبی برای این مشکل در شبکه آب رسانی باشد.

وی افزود: بعضی از کشاورزان بدون توجه به لوله‌های سراسری آب با زه‌ کشی‌های غیر قانونی نخلستان‌های خود را آبیاری می‌کنند که این کار آسیب‌های جدی را به شبکه وارد کرده و به قطع مکرر آب مصرفی در خانه‌ها کمک می‌کند.

وی در پایان گفت: ما در نظر داریم با ارتباطات بیشتر بین اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان آبادان و دهیاری‌های مناطق روستایی مشکلات موجود در شبکه را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول