اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام‌جمعه بشرویه:

برقراری آرامش در جامعه ثمره تلاش دستگاه قضا است

خبرگزاری فارس: امام‌جمعه بشرویه نقش دستگاه قضایی در گسترش آرامش فکری و حیات در جامعه را مؤثر دانست.

برقراری آرامش در جامعه ثمره تلاش دستگاه قضا است

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، حجت‌الاسلام محمد شمس‌الدین ظهر امروز در جمع مسئولان بشرویه با تبریک آغاز ماه شعبان ماه پیامبر اکرم (ص) اظهار کرد: ماه شعبان مقدمه اطاعت و بندگی خدا و آمادگی برای استقبال از ماه مهمانی خدا، ماه رمضان است. 

وی روز پاسدار، جانباز، روز مستضعفان و سالروز شهدای هفتم تیر را گرامی داشت و ادامه داد: شهید آیت‌الله بهشتی در بحبوحه نگرش‌های گوناگون فکری و نفوذ بعضی جریانات در سیستم مناظرات و قانون اساسی نقش مهمی ایفا کرد.

امام‌جمعه بشرویه افزود: اگر درایت و هوشیاری شهید بهشتی نبود وضعیت اداره نظام در حوزه فکری مشخص نبود و از جریانی که حکومت بر ملت را به پیش می‌برد آگاهی نداشتیم.

شمس‌الدین یادآور شد: ورود جریان‌های التقاطی در تفکر بعضی نیروهای دولتی که خود را به انقلاب نسبت می‌دادند از سویی به نگاه غرب متصل می‌شد که با درایت امام‌خمینی (ره)، عدم وابستگی نظام اسلامی ایران به این جریانات اعلام شد.

وی سهم‌خواهی گروهک‌های فرقان و فداییان خلق از انقلاب اسلامی ایران و تقابل با آرمان‌های امام‌خمینی (ره) را حرکتی نو برای برانداختن تفکر ناب اسلام دانست و گفت: منافقان با طرح انواع توطئه‌ها، بمب‌گذاری‌ها، کشتار و فتنه‌‌ها، درصدد زمین‌گیر‌کردن نظام برآمدند.

امام‌جمعه بشرویه تصریح کرد: منافقان گمان برده که با شهادت 72 تن از اعضای حزب جمهوری اسلامی و دفتر نخست‌وزیری، ارکان نظام فلج می‌شود اما با بصیرت مردم و رهنمودهای امام‌خمینی (ره) نظام بیمه شده و ملت ایران در طول تاریخ 30 ساله انقلاب، در مقابل انواع تهدیدها، تحریم‌ها، جنگ تحمیلی، تفرقه و ناآرامی‌های داخلی ایستادگی کردند.

شمس‌الدین به جایگاه شهدای هفتم تیر اشاره کرد و افزود: دستگاه قضا و قصاص در آرامش فکری و حیات در جامعه نقش اساسی دارد و در قرآن نیز بر نقش قصاص در حیات جامعه اشاره شده است.

وی ادامه داد: انسجام ملی، بصیرت و حضور پررنگ مردم از آثار تحریم‌ها و توطئه‌های دشمن بوده است و نظام اسلامی ایران در سایه تفکر والای اسلام حرکت می‌کند.

امام‌جمعه بشرویه بیداری اسلامی را برگرفته از انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: حرکت میلیونی مردم مصر در جریان انتخابات و خنثی کردن کودتای نرم در میدان التحریر از حرکت‌های انقلابی مردم ایران الگوبرداری شده است.

شمس‌الدین اضافه کرد: وظیفه ما زنده کردن شعائر الهی است تا نسل جدید بداند چه خون‌هایی برای حفظ آرمان‌های انقلاب ریخته شده است.

وی تجلیل از بهترین ضابطان قضایی و نیروهای برتر دستگاه قضا و برپایی نمایشگاهی از فعالیت‌های دستگاه قضایی شهرستان بشرویه را در طول هفته قوه قضاییه پیشنهاد کرد.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول