اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بشرویه:

محاصره اقتصادی دشمن، استعدادهای ملت ایران را شکوفا کرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه بشرویه گفت: دشمن راه‌های مختلفی برای سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران به کار برد که محاصره اقتصادی از آن جمله بود که این روش با نتیجه عکس، سبب شکوفایی استعدادهای جوانان شده است.

محاصره اقتصادی دشمن، استعدادهای ملت ایران را شکوفا کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، حجت‌الاسلام محمد شمس‌الدین ظهر امروز در آیین سیاسی عبادی نماز جمعه شهرستان بشرویه اظهار کرد: در روزهای پایانی ماه شعبان باید خود را برای ماه رمضان، ماه میهمانی خدا آماده کنیم.

وی ادامه داد: ماه رمضان ماه قرآن است و برای استقبال از این ماه باید به مفاهیم و مضامین آیات قرآن کریم توجه کرده و دل را از غبار گناه و معصیت پاک کنیم.

امام جمعه بشرویه گفت: قرآن کریم کتابی است که اگر انسان به آن توسل جوید در دنیا و آخرت سعادت و خوشبختی نصیب او می‌گردد.

 

برای استقبال از ماه رمضان در خود آمادگی ایجاد کنیم

 

شمس الدین با بیان اینکه باید روزهای پایانی ماه شعبان را غنیمت بشماریم، افزود: ماه رمضان ماه سفر به سوی خداست و لذا باید برای بهره بردن از سفره گسترده الهی که بر انسان‌ها گشوده شده است نهایت استفاده را ببریم.

وی تصریح کرد: باید به گونه‌ای عمل کنیم که در درگاه خداوند متعال پذیرش شویم و آمادگی لازم برای حرکت به سوی سفر الهی را در خود ایجاد کنیم.

امام جمعه بشرویه اشاره کرد: در روایات نیز آمده که انسان‌ها به ضیافت و میهمانی خدا دعوت شده و برای ورود به این میهمانی باید خود را مزین به توشه معنوی کنند.

 

بهترین مسیر برای رسیدن به خدا توبه است

 

شمس‌الدین با بیان اینکه بهترین مسیر برای ایجاد آمادگی برای ماه رمضان و رسیدن به حضرت حق توبه است، افزود: بهترین عمل برای اینکه انسان از جانب خدا مورد پذیرش قرار بگیرد توبه و اظهار پشیمانی از گناهان و معصیت‌های گذشته است.

وی از راه‌های دیگر رسیدن به خدا را توسل به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) و قرآن کریم بیان کرد و گفت: قرآن معجزه پیامبر و کتاب سعادت بشر است و تمام مسائل زندگی انسان و جهان در آن گنجانده شده است.

امام جمعه بشرویه تصریح کرد: قرآن راهنما و راهگشای مسیر زندگی انسان‌هاست و با مطالعه مثل‌ها و داستان‌های قرآن و آگاهی از سرنوشت اقوام طغیانگر مانند قوم عاد، ثمود و فرعون عبرت بگیریم و نسبت به حفظ آیات قرآن در فرزندان توجه لازم را داشته باشیم.

 

محاصره اقتصادی دشمن، استعدادهای ملت ایران را شکوفا کرد

 

شمس‌الدین در خطبه دوم با اشاره به مناسبت‌های هفته و پذیرش قطعنامه 598 سازمان ملل گفت: جنگ هشت سال دفاع مقدس که از سوی رژیم بعث عراق بر ایران تحمیل شد ضربات مادی و معنوی سنگینی بر کشور ایران زد و با مقاومت و تقدیم شهدا و آوارگی مردم در حاشیه مرزها، در نهایت منجر به پیروزی شد.

وی نظام جمهوری اسلامی ایران را نظام مردم‌سالاری دینی دانست و افزود: ایادی استکبار راه‌های مختلفی برای سرنگونی نظام اسلامی ایران به کار بردند که محاصره اقتصادی از آن جمله بود.امام جمعه بشرویه ادامه داد: در طول 33 سال از عمر نظام جمهوری اسلامی ایران محاصره اقتصادی دشمن بر ایران وجود داشته اما این روش دشمن ثمره‌ای جز شکوفایی استعدادهای جوانان و موفقیت‌های علمی دانشمندان بسیجی نداشته است و این خود از برکات نظام و وحدت ملت بر پایه ولایت فقیه بوده است.

 

شورای نگهبان به عنوان یک صافی عمل می کند     

 

شمس‌الدین با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان افزود: در اصل 4 قانون اساسی کشور ایران بر نقش و جایگاه شورای نگهبان در مسائل مختلف کشور اشاره شده است.

وی تصریح کرد: شورای نگهبان که متشکل از شش نفر فقیه عالم که توسط رهبر انتخاب می شوند و شش نفر حقوقدان با انتخاب مجلس شورای اسلامی فیلتر نظام اسلامی ایران است که مانع ورود ناخالصی به ارکان نظام می‌شود.

امام جمعه بشرویه با اشاره به روز بهزیستی و تامین اجتماعی، ضرورت خدمت به نیازمندان و به ویژه معلولان و رفع نیازهای اساسی آن‌ها را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/ر10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول