اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خرم‌دره:

دانشکده کشاورزی در خرم‌دره احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان خرم‌دره گفت: زمینه‌های لازم برای شکل‌گیری اولیه ایجاد دانشکده کشاورزی در خرم‌دره فراهم است.

دانشکده کشاورزی در خرم‌دره احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌دره، رحیم نوری‌پور در دیدار با چند تن از مسئولان دانشگاه زنجان با اشاره به طرح ایجاد دانشکده کشاورزی در خرم‌دره اظهار داشت: با احداث دانشکده کشاورزی در خرم‌دره، شاهد رشد و ارتقای هر چه بیشتر سطح علمی منطقه به ویژه در بخش کشاورزی خواهیم بود‌.

وی افزود: با توجه به انجام اقدامات موثر زیربنایی در همه بخش‌ها و سفرها و مساعدت‌های مسئولان استانی و همچنین تعامل و همکاری خوب مردم با مسئولان، توسعه شهرستان خرم‌دره نسبت به گذشته شتاب بیشتری گرفته و این شهرستان در مسیر ترقی و پیشرفت قرار دارد.

فرماندار شهرستان خرم‌دره به ظرفیتهای این شهرستان در بخش کشاورزی اشاره و تصریح کرد: عزم مدیریت عمومی و قوی مسئولان و مردم شهرستان خرم‌دره و همچنین خیرین نیک‌اندیش برای اهدای زمین و شکل‌گیری اولیه ایجاد دانشکده کشاورزی در خرم‌دره فراهم است.

وی در حاشیه این جلسه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با بیان اینکه این شهرستان در بخش کشاورزی و دامداری دارای بیش از 20 هزار هکتار اراضی دیم زیر کشت و 10 درصد مساحت جنگل‌های استان است، ابراز داشت: این شهرستان از ظرفیت‌های ویژه‌ای در بخش کشاورزی برخوردار است.

نوری‌پور افزود: وجود آب و هوای مناسب، بارندگی و ذخایر زیرزمینی آب و برخورداری بیش از 250 حلقه چاه عمیق و نیمه‌عمیق و سدهای شویر، خلیفه‌لو، ویستان و کینهورس و مطالعه چندین سد خاکی دیگر در سطح روستاهای شهرستان و همچنین عبور دو رودخانه مهم کبیر و قوری چای در خرمدره موجب رونق بخش کشاورزی در این شهرستان شده است.

وی تصریح کرد: به لحاظ وجود این مواهب الهی محصولات متنوعی از جمله گندم، هلو، گردو، سیب، زرد آلو، لوبیا، سیب زمینی، انگور و محصولات جالیزی، میوه‌های دانه‌دار و هسته‌دار در این شهرستان وجود دارد.

فرماندار خرم‌دره با اشاره به وجود بزرگترین واحد صنعتی گاوداری شیری شمال غرب و استان در مجتمع کشت و صنعت خرم‌دره با بیش از 5 هزار راس و تولید روزانه 75 هزار کیلو شیر در این واحد صنعتی خاطرنشان کرد: وجود مرغداری تخمی، گوشتی و جوجه یک روزه و ایجاد مجتمع‌های گلخانه‌ای توانسته این شهرستان را به عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی استان مطرح کند.

وی افزود: شهرستان خرمدره در تولید گردو، صنوبر و جوجه یک روزه و گندم آبی تولید و همچنین در حبوبات، انگور، تخم‌مرغ و در تولید محصول سیب در جایگاه‌های نخست استانی قرار دارد.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول