اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پله پله تا نهمین انتخاب/173

راه‏اندازی دانشکده کشاورزی در جابان و سربندان/ ایجاد 2 دانشگاه آزاد در آبسرد

خبرگزاری فارس: دانشکده کشاورزی در جابان و سربندان و دو واحد دانشگاه آزاد اسلامی در آبسرد راه‏اندازی می‏شود.

راه‏اندازی دانشکده کشاورزی در جابان و سربندان/ ایجاد 2 دانشگاه آزاد در آبسرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در جمع شماری از دانشجویان و دانشگاهیان شرق استان تهران اظهار داشت: با پیگیری‏های به عمل آمده و همکاری مناسب مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دماوند، دانشکده کشاورزی واحد علوم، تحقیقات و فناوری این شهرستان در جابان و سربندان راه‏اندازی می‏شود.

شاهرخ رامین با اشاره مراحل ایجاد دو دانشگاه آزاد در آبسرد، گفت: در روزهای پایانی سال گذشته موافقت‏های لازم برای احداث دانشگاه آزاد شهر آبسرد با تخصیص زمینی به مساحت 40 هکتار از سوی این شهر حاصل و سازه آن در دهه فجر گذشته افتتاح شد.

وی کیلان را شهر مهد دانش با مردمی فرهنگ‏دوست خواند و گفت: مقدمات لازم برای احداث دانشگاه پیام نور شهر کیلان فراهم و مجوزهای این واحد دانشگاهی نیز دریافت شد.

نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی افزود: طبق مقررات کشوری، شهر محل استقرار دانشگاه باید هزینه‏های جاری آن دانشگاه را تامین کند که مجموع این هزینه‏ها رقمی بالغ بر 75 میلیون تومان برآورد شده است.

وی از انتقال واحد بین‏الملل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به دماوند خبر داد و گفت: انتقال پردیس دانشگاه‏های علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشگاه صنعتی در ردیف مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور به دماوند بود.

رامین ادامه داد: در سال‏های اخیر، آموزش عالی دو شهرستان دماوند و فیروزکوه رشد بسیار بالایی را به خود دیده است که البته حمایت‏ها در این زمینه پیش از این نیز صورت می‏گرفت.

وی اضافه کرد: سعی و تلاش‏ها بر آن بود تا با پاسداری از خدمات مسئولان پیش از خود در راستای توسعه بیش از پیش آموزش عالی این دو شهرستان گام برداریم.

نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فیروزکوه از دانشگاه آزاد بسیار پیشرفته و مسئولانی دلسوز برخوردار بوده و رشد روزافزون آن مثال‏زدنی است.

رامین افزود: علاوه بر این، دانشگاه پیام نور این شهرستان نیز مسیری رو به توسعه را در پیش گرفته و هر روز در حال افزایش رشته‏های مختلف با تعداد دانشجویان بیشتر است و بی‏شک موارد یاد شده نویدبخش تبدیل فیروزکوه به شهرستانی توسعه یافته خواهد بود.

وی در پاسخ به سئوال یکی از حاضران که پرسید، اگر از شما بخواهند در این چهار سال به بارزترین اقدامات خود در شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه اشاره کنید، از کدام موارد نام خواهید برد، اظهار داشت: پیش از هر چیز نحوه پرسش شما نیازمند اصلاح است.

وی تصریح کرد: من کاری برای کسی انجام نداده‏ام که امروز بخواهم از آن نامی ببرم و اگر در این مدت اقدامی صورت گرفته، گره از مشکلی باز شده و بودجه‏ای جهت امور عمرانی اختصاص یافته است، بدون شک با همکاری، همراهی و همدلی تمامی مردم صورت گرفته و هیچ‏گاه صرفا تلاش انفرادی من نمی‏توانست به ثمر بنشیند.

نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از طرفی، اعتبارات موجود متعلق به خود مردم است و از سویی دیگر مردم را هرگز طیفی ضعیف نمی‏دانیم که قرار باشد کسی مانند شاهرخ رامین برای آنها کاری انجام دهد.

رامین سخنانش را ادامه داد: فرزند این مردم بودن همه افتخار من است و باید با تلاشی مجدانه از بزرگی و منش آنها حراست کنم؛ اما در بیان کارکردهای صورت گرفته شاید یادآوری یکی از خاطرات طول خدمت خالی از لطف نباشد؛ در سال 88 برای افتتاح پروژه گازرسانی در یکی از دورترین مناطق شهرستان فیروزکوه و روستای "لزور" حضور پیدا کردم.

وی گفت: در آن روز هر یک از مسئولان با ارائه گزارشی مبسوط به نحوی اجرای پروژه را در بیلان کاری خود قرار داده و با افتخار در خصوص آن سخنرانی می‏کردند؛ اما من هنگام استقرار در پشت تریبون به شکلی ناخودآگاه به یاد بازدیدی که در ایام سرد زمستان از این پروژه داشتم افتادم.

نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ناگاه در خاطرم تداعی شد که در آن روز، برودت هوای این روستا به حدی رسید که ابزارآلات حفاری در زمین یخ‏زده منطقه فرو نمی‏رفت و کارگرانی که در آن وضع جوی مشغول فعالیت بودند، از شدت سرما، توانایی گرفتن کبریت در دست و روشن کردن هیزم‏های جمع‏آوری شده را نداشتند.

رامین بیان کرد: در آن سخنرانی و با یادآوری خاطره فوق عنوان کردم که "من دوست دارم امروز پشت این تریبون از طرف آن کارگرانی صحبت کنم که در سرمای سوزناک زمستانی لزور برای این پروژه خدماتی زحمت کشیده و امروز تریبونی برای ارائه گزارش عملکرد و بیلان کاری خود ندارند".

وی تصریح کرد: منظور من از بیان این خاطره این بود که اگر کاری در جایی از این مملکت انجام می‏شود، تنها مرهون فعالیت مسئولان و امثال رامین نبوده و همواره نقش مهم‏تر بر عهده مردمانی است که در سرمای سوزناک و گرمای طاقت‏فرسا برای اجرای پروژه‏های عمرانی و خدماتی مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول