اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مرحله استانی

مسابقات علمی کاربردی کار و دانش در خراسان رضوی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش فنی حرفه‌ای کار و دانش گفت: پانزدهمین دوره مسابقات استانی و یازدهمین دوره مسابقات کشوری علمی کاربردی شاخه کار و دانش برگزار می‌شود.

مسابقات علمی کاربردی کار و دانش در خراسان رضوی برگزار می‌شود

حسین عباسی کبودانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: پانزدهمین دوره مسابقات استانی و یازدهمین دوره مسابقات کشوری علمی کاربردی با هدف بهبود کیفیت آموزش‌های مهارتی، پویا نمودن هنرآموزان و هنرستان‌ها، ایجاد زمینه رقابت سالم بین هنرجویان شاخه کار و دانش و ترویج فرهنگ کار و مهارت آموزی برگزار می‌شود.

عباسی افزود: مخاطب این مسابقات، دانش‌آموزان پایه سوم که در مرحله هنرستانی هستند که به رقابت پرداختند و حائز کسب امتیاز بالا در مرحله تئوری شده‌اند و به مرحله عملی مسابقات راه یافته‌اند.

رئیس اداره آموزش فنی حرفه‌ای کار و دانش گفت: این مسابقات در 32 رشته قابل اجرا در استان از 34 رشته تعیین شده به غیر از رشته‌های سیستم‌های صوتی و تصویری، سفالگری برگزار می‌شود.

عباسی کبودانی افزود: حدود 9 هزار هنرجو در مرحله منطقه‌ای، این مسابقات شرکت کردند و آزمون تئوری در مرحله استانی در 9 منطقه در استان و شهرستان‌های نیشابور،ناحیه 4 مشهد، سبزوار، قوچان، تربت جام، تربت حیدریه، کاشمر و گناباد در 2 اسفند ماه برگزار شد.

رئیس اداره آموزش فنی حرفه‌ای کارو دانش گفت: هنرجویان در 3 زمینه صنعت، خدمات و کشاورزی در آزمون تئوری مرحله استانی برگزیده شدند و در آزمون عملی مرحله استانی، 270 هنرجو که از این تعداد 132 دختر و 138 هنرجو پسر بودند، برگزیده شدند.

عباسی گفت: زمان برگزاری آزمون عملی این گروه، 17 اسفند ماه است و  مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات 18 اسفندماه در تالار ابن هیثم برگزار می‌شود که حدود180 هنرجو برگزیده به آزمون تئوری مرحله کشوری راه می‌یابند.

رئیس اداره آموزش فنی حرفه‌ای کار و دانش گفت: آزمون تئوری مرحله کشوری این مسابقات در اردیبهشت سال آینده در مشهد برگزار و آزمون عملی مرحله کشوری در تیر ماه 91 دراستان آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

عباسی اظهار داشت: با اجرای مسابقات هنرستان‌ها و هنرآموزان  به نقاط ضعف و قوت خود پی می‌برند و کیفیت آموزشی ارتقا می‌یابد و همچنین هنرآموزان با رفع اشکالات موجود، بروز رسانی می‌شوند و اعتماد به نفس هنرجویان افزایش می‌یابد و هنرجویان توانمند شناسایی می‌شوند.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول