اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون وزیر علوم صورت گرفت

بهره‌برداری از دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی میناب

خبرگزاری فارس: طی مراسمی با حضور معاون اداری مالی و نیروی انسانی وزیر علوم تحقیقات و فناوری، دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی میناب به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی میناب

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان معاون اداری مالی و نیروی انسانی وزیر علوم عصر امروز در این مراسم با بیان اینکه نظام اسلامی اکنون مسلمانان دنیا را رهبری می‌کند، گفت: ایران اسلامی به حول و قوه الهی در منطقه و دنیا توانسته رتبه‌های نخست علمی را از آن خود کند.

علی اکبر متکان در ادامه با اشاره به توانمندی‌های دانشگاه هرمزگان افزود: در سال‌های اخیر دانشگاه هرمزگان توانسته به امور خود سرعت قابل توجهی بخشد.

وی وجود دانشگاه هرمزگان در استان و دانشکده کشاورزی در میناب را سر منشاء حرکت در راستای رفع نیازهای اساسی کشور در بخش کشاورزی عنوان کرد و اظهار داشت: گسترش و توسعه دانشکده کشاورزی میناب می‌تواند موجب تحول و رونق در منطقه شود.

معاون اداری و مالی و نیروی انسانی وزیر علوم ابراز داشت: دانشگاه هرمزگان در سال‌جاری از نظر بودجه‌ای رشد 50 درصدی و از حیث عمرانی 114 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه دانشکده کشاورزی نیازمند مزارع و زمین است، افزود: در صورت تامین زمین برای احداث خوابگاه و توسعه دانشکده، وزارت علوم متعهد می‌شود دانشکده را به دانشگاه کشاورزی ارتقا دهد.

استاندار هرمزگان نیز در این آئین گفت: تقویت کشاورزی به صورت علمی و سرمایه‌گذاری در زمینه کشاورزی علمی و مکانیزه می‌تواند به رونق کشاورزی کمک کند.

ابراهیم عزیزی با عنوان این مطلب که این دانشکده در آینده‌ای نزدیک به دانشگاه کشاورزی استان تبدیل می‌شود، بر رایزنی و پیگیری برای واگذاری و توسعه دانشکده کشاورزی میناب تاکید کرد.

رئیس دانشگاه هرمزگان نیز بابیان اینکه برای احداث دانشکده کشاورزی میناب بیش از دو میلیارد تومان هزینه شده، افزود: این دانشکده از مصوبات دور نخست سفر هیئت دولت به هرمزگان است که در چهار فاز در زمینی به مساحت 9 هزار متر مربع احداث می‌شود که امروز توانسته‌ایم به همت مسئولان و کمک دولت فاز نخست آن را بهره‌برداری و فاز دوم را کلنگ‌زنی کنیم.

احمد نوحه‌گر با بیان اینکه فاز دوم شامل سه هزار متر مربع است، اظهار داشت: منطقه از پتانسیل خوبی در زمینه کشاورزی برخوردار است که در آینده می‌توان با احداث آموزشکده در شهرستان‌های اطراف شاهد تحول و جهش در زمینه علمی و کشاورزی بود.

وی اضافه کرد: فاز دوم این دانشکده تا سال آینده به بهره‌برداری می رسد.

انتهای پیام/ی20

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول