اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس امور مالیاتی جیرفت:

8 میلیارد تومان مالیات مستقیم وصول کردیم

خبرگزاری فارس: رئیس اداره امور مالیاتی شهرستان جیرفت گفت: وصولی اداره امور مالیاتی شهرستان جیرفت در قسمت مالیات‌های مستقیم در سال گذشته 8 میلیارد تومان بوده است.

8 میلیارد تومان مالیات مستقیم وصول کردیم

 به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، محمود نصری بعد از ظهر امروز در نشستی با حضور امام جمعه و فرماندار جیرفت در این شهرستان اظهار داشت: هر ساله در پایان تیر ماه برای صاحبان مشاغل، مستغلات و اشخاص حقوقی سال مالیاتی تعریف شده است.

وی افزود: اما در سال جاری بر اساس تبصره دو ماده 119 برنامه پنجم توسعه، معافیت‌های مالیاتی مستلزم تسلیم اظهارنامه مالیاتی شده است.

نصری با اشاره به اینکه اجرای این قانون شامل عملکرد سال 90 اشخاص حقیقی و حقوقی می‌شود، تصریح کرد: این اشخاص بدون تسلیم اظهارنامه از معافیت‌های مالیاتی محروم می‌شوند.

وی ابراز داشت: مالکان مستغلات اجاره‌ی کمتر از 200 متر، دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و مدرسه‌های غیرانتفاعی، مهدهای کودک، مؤسسه‌های نگهداری معلولان ذهنی و حرکتی، باشگاه‌ها و مؤسسه‌های ورزشی، جمعیت هلال احمر، صندوق‌های پس‌انداز بازنشستگی از جمله معاف‌شدگان از مالیات بودند.

نصری عنوان کرد: همچنین مدرسه‌های علوم اسلامی، مؤسسه‌های خیریه و عام‌المنفعه، مجامع حرفه‌ای، احزاب و تشکل‌های غیردولتی، فعالیت‌های انتشاراتی، مطبوعاتی، فرهنگی و هنری، شرکت‌های تعاونی و اتحادیه‌ها و مؤدیان مالیاتی مستقر در مناطق آزاد اعم از حقیقی و حقوقی و ... پیش از این بدون تسلیم اظهارنامه مشمول معافیت می‌شدند.

رئیس اداره امور مالیاتی شهرستان جیرفت گفت: اما در زمینه ارائه مالیات عملکرد 90 مشروط به تنظیم اظهارنامه مالیاتی است.

نصری با بیان اینکه کدهای اقتصادی پیشین تمام اشخاص حقوقی باطل شده است و با تسلیم اظهارنامه برای آنها کدهای جدید صادر می‌شود، بیان داشت: طبق این قانون تمام اشخاص حقوقی که فاقد کد اقتصادی باشند از تمام تسهیلات، بخشودگی‌های مالیاتی محروم می‌شوند.

وی با اشاره به عملکرد اداره امور مالیاتی شهرستان جیرفت اذعان داشت: حدود 6 هزار فقره پرونده مشاغل اشخاص حقیقی در این اداره تشکیل شده است.

نصری خاطرنشان کرد: همچنین حدود یک هزار و 300 فقره پرونده اشخاص حقوقی تشکیل شده است که از این تعداد 325 فقره مشمول مالیات شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه حدود 12 هزار پرونده وسایط نقلیه نیز در این اداره تشکیل شده بود، اظهار داشت: در سال جاری این مسئولیت بر عهده دفاتر پیشخوان دولت قرار گرفت.

نصری با بیان اینکه بیشترین وانت‌بار در سطح استان کرمان در این شهرستان قرار دارد، تصریح کرد: سال گذشته حدود بیش از 8 هزار و 300 اظهارنامه مالیاتی در شهرستان جیرفت و حدود بیش از 3 هزار اظهارنامه نیز در شهرستان عنبرآباد اخذ شده است.

وی مالیات ارزش افزوده را مالیات بر مصرف خواند و افزود: این مالیات از آنجا که کمک بزرگی به شهرداری و درآمد شهر می‌کند دارای حسن زیادی است.

نصری عنوان کرد: میزان 350 میلیون تومان در سال گذشته از مالیات ارزش افزوده به حساب شهرداری جیرفت واریز شده است.

رئیس اداره امور مالیاتی شهرستان جیرفت گفت: به دهیاری‌های شهرستان جیرفت نیز حدود 193 میلیون تومان پرداخت شده است.

نصری بیان داشت: به شهرداری جبالبارز 8 میلیون و 500 هزار تومان، شهرداری درب بهشت 15 میلیون و 300 هزار تومان، شهرداری عنبرآباد 15 میلیون و 900 هزار تومان، شهرداری مردهک 2 میلیون و 500 هزار تومان، شهرداری دوساری 5 میلیون و 400 هزار تومان و دهیاری‌های عنبرآباد نیز 65 میلیون تومان از طریق مالیات ارزش افزوده پرداخت شده است.

وی ابراز داشت: وصولی اداره امور مالیاتی شهرستان جیرفت در قسمت مالیات‌های مستقیم در سال گذشته 8 میلیارد تومان بوده است.

نصری با اشاره به اینکه تاکنون یک هزار و 978 اظهارنامه مالیاتی دریافت کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: از این تعداد 790 اظهارنامه خوداظهاری اخذ شده که پرداخت 96 درصد آنها قطعی است.

وی اظهارنامه‌های اشخاص حقوقی را نیز 38 فقره دانست و اذعان داشت: همچنین یک هزار و 449 اظهارنامه معاف از مالیات دریافت شده است.

نصری تصریح کرد: 2 میلیارد و 840 میلیون ریال مالیات توسط خود مردم اظهار شده است که از این تعداد تاکنون 2 میلیارد ریال آن پرداخت شده و حدود 300 میلیون ریال مابقی آن تقسیط شده است.

وی اصل مالیات وصولی را از شرکت‌ها دانست و اظهار داشت: بیشترین وصولی مالیات از اشخاص حقوقی است.

نصری با اشاره به اجرای طرح جامع مالیاتی از سال 93 عنوان کرد: با این طرح تمام اشخاص باید صورت خریدو فروش خود را به صورت cd به این اداره تحویل دهند تا مشمول معافیت‌های مالیاتی قرار گیرند.

رئیس اداره امور مالیاتی شهرستان جیرفت گفت: امیدواریم با اجرای این طرح در آینده بتوانیم از فعالیت دلالان بخش کشاورزی جلوگیری کنیم.

نصری بیان داشت: کسانی که مالیات خود را نیز پرداخت نمی‌کنند، مشمول جریمه شده و از هر‌گونه تسهیلاتی محروم می‌شوند.

انتهای پیام/ی10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول