اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور مالیاتی کردستان اعلام کرد

تکمیل 90 هزار اظهارنامه مالیاتی در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان گفت: آمار تکمیل اظهارنامه‌های مالیاتی در استان به 90 هزار مورد رسید.

تکمیل 90 هزار اظهارنامه مالیاتی در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل افضلی صبح امروز در دیدار کارکنان امور مالیاتی کردستان با استاندار در سنندج اظهار داشت: مالیات به عنوان یک هزینه اجتماعی که شهروندان یک جامعه باید در قبال استفاده از امکانات و خدمات عمومی پرداخت کنند، می‌تواند از بهترین ابزارها در راستای استقرار نظام مناسب توزیع ثروت توسط دولت باشد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه با اطلاع‌رسانی مناسبی که در چند سال اخیر در زمینه معرفی هرچه بیشتر سازمان امور مالیاتی در سطح استان داشته‌ایم روزبه‌روز شاهد افزایش اعتماد مردم به این سازمان هستیم به طوری که در سال‌جاری آمار تکمیل اظهارنامه‌های مالیاتی در استان به 90 هزار مورد رسیده است.

مدیرکل امور مالیاتی کردستان در پایان ضمن اعلام آمادگی این سازمان برای تعامل مثبت و سازنده با مردم و ادارات و سازمان‌های مختلف استان، اظهار داشت: سیاست اصلی ما در مقطع کنونی رفتار توام با احترام با مردم و ارائه خدمت بی‌منت و واقعی به آنان در کنار کمک به جذب سرمایه‌گذاری و ایجاد درآمد پایدار برای استان است.

وی تصریح کرد: بر اساس ماده 119 قانون برنامه پنجم توسعه در صورتی که مودیان اظهارنامه خود را تسلیم نکنند مشمول معافیت‌های مالیاتی نخواهند شد.

به گفته افضلی، اشخاص حقیقی که به غیر از اجاره دریافتی هیچ‌گونه درآمدی ندارند در صورت تسلیم اظهارنامه ماده 80 تا مبلغ 58 میلیون و 200 هزار ریال درآمد مشمول مالیات معاف می‌شوند.

افضلی افزود: در صورت عدم تحقق مورد ذکر شده هر شخص حقیقی بابت مبلغ مزبور، مشمول بیش از 10 میلیون ریال مالیات می‌شود که قابل بخشش نیست.

مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان یادآور شد: تمامی مدارس غیرانتفاعی، دانشگاه‌ها، مهد‌های کودک‌، موسسات نگهداری معلولین ذهنی و حرکتی، باشگاه‌ها و موسسات ورزشی، جمعیت هلال‌احمر، صندوق‌های بازنشستگی و سازمان بیمه خدمات درمانی و تامین اجتماعی در صورت تسلیم اظهارنامه معاف از مالیات خواهند شد.

افضلی تصریح کرد: صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر، مدارس علوم اسلامی، نهادهای انقلاب اسلامی، موسسات خیریه و عام‌المنفعه، مجامع حرفه‌ای، فعالیت‌های انتشاراتی و مطبوعاتی، کارگاه‌های فرش دست‌باف نیز با ارائه اظهارنامه از مالیات معاف می‌شوند.

وی در پایان گفت: شرکت‌های تعاونی روستایی، عشایری، کشاورزی، صیادان، کارگری کارمندی، دانشجویان و دانش‌آموزان و اتحادیه آنها و مودیان مستقر در مناطق آزاد اعم از حقیقی و حقوقی هم باید برای معافیت از مالیات اظهارنامه مالیاتی را تسلیم کنند.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول