اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان خبر داد

اخذ 60 درصد از اظهارنامه‌های الکترونیکی مالیاتی در اصفهان

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: تاکنون 60 درصد از اظهارنامه‌های الکترونیکی مالیاتی در استان اصفهان اخذ شده است و اصفهانی‌ها باید تا 31 تیر‌ماه جاری اظهارنامه‌های الکترونیکی مالیاتی خود را ارائه بدهند.

اخذ 60 درصد از اظهارنامه‌های الکترونیکی مالیاتی در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مراد امیری بعد از ظهر امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار کرد: براساس آخرین آمار اصفهان در اخذ اظهار‌نامه الکترونیکی در سطح کشور بین 36 اداره کل امور مالیاتی رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

وی با تاکید بر اینکه مردم اصفهان همواره در زمینه مشارکت‌های عمومی در تمام زمینه‌ها فعال هستند، ادامه داد: اصفهان همیشه به عنوان استانی بوده است که در تمام عرصه‌های کشور رتبه برتر را به خود اختصاص داده و اصفهان در عرصه اظهار‌نامه مالیاتی مانند تمام عرصه‌های دیگر در سطح کشور افتخار‌آفرین بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان تصریح کرد: پشت سر گذاشتن استان‌هایی مانند اداره کل امور مالیاتی تهران، خراسان رضوی و استان فارس و پیشرو بودن اصفهان در زمینه اخذ اظهار‌نامه مالیاتی اطلاع‌رسانی مناسب در این زمینه را نشان می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون 60 درصد از اظهارنامه‌های مالیاتی در استان اصفهان اخذ شده است، ادامه داد: اصفهانی‌ها باید تا 31 تیر‌ماه جاری اظهارنامه‌های الکترونیکی مالیاتی خود را ارائه بدهند.

امیری با بیان اینکه اصفهان نخستین استانی بوده که در طرح برون‌سپاری مالیات مشاغل شرکت کرده است، تاکید کرد: بر اساس آخرین گزارش‌های ارسال شده به این اداره سال جاری بیشترین رضایت‌مندی در زمینه مباحث مالیاتی نسبت به سال‌های گذشته در اصفهان وجود داشته است.

وی با اشاره به اینکه خدمات مالتی فعالیتی برای مردم است، افزود: به صورت قطعی با اجرای پروژه جامع مالیاتی رضایتمندی مودیان مالیاتی نسبت به گذشته به میزان بسیاری افزایش می‌یابد و با اجرای طرح جامع مالیاتی 60 درصد از نیرو‌های این اداره در بخش ارائه خدمات به مودیان مالیاتی انجام وظیفه می‌کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: حصول درآمد‌ها بر اساس قانون و ارائه خدمات به مودیان مالیاتی از مهم‌ترین فعالیت‌های این اداره محسوب می‌شود و با اجرای طرح جامع مالیاتی 60 درصد از نیرو‌های این مجموعه در بخش خدمات مودیان مالیاتی مشغول به کار می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری تلاش شده است که مردم اظهار‌نامه مالیاتی  خود را در نزدیک‌ترین مکان مورد نظر خود ارائه بدهند، اظهار کرد: در گذشته مردم و مودیان مالیاتی باید برای ارائه اظهارنامه مالیاتی خود به ادارات مالیاتی موجود در سطح استان مراجعه می‌کرده‌اند.

امیری با بیان اینکه اما در سال جاری این افراد می‌توانند با مراجعه به کافی‌نت‌ها، دفاتر پستی و پیشخوان‌های دولت اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه بدهند، ادامه داد: در استان اصفهان فرهنگ ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی در میان مردم نهادینه شده است.

وی با بیان اینکه در صورتی که اطلاع‌رسانی مناسب در راستای اجرای هر ماده قانونی انجام نشود مشکلات بسیاری برای جامعه ایجاد می‌شود، تصریح کرد: مراجعه حضوری مردم به ادارات مالیاتی برای ارائه اظهارنامه مالیاتی لزومی ندارد و اجرایی شدن هر ماده قانونی می‌تواند فرصت یا تهدیدی برای مردم باشد.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با اشاره به اینکه تبصره دو ماده 119 قانون برنامه پنجم توسعه در سال جاری باید اجرایی شود، اضافه کرد: بر اساس این تبصره هر شخص حقیقی و حقوقی، فعالان عادی و افرادی که در سال‌های گذشته اظهار‌نامه مالیاتی ارائه نداده‌اند در صورتی که در سال جاری اظهار نامه مالیاتی ارائه ندهند مشمول معافیت مالیاتی نمی‌شوند.

وی تاکید کرد: براساس قانون هیچ معافیت بدون وجود اظهارنامه مالیاتی قابل قبول نیست و نیمی از پرونده‌های مالیاتی در بخش مشاغل در سال‌های گذشته مشمول مالیات نشده‌اند.

امیری با اشاره به اینکه در صورتی که در اظهارنامه مالیاتی در سال جاری ارائه نشود معافیت 58 میلیون و 200 هزار ریالی حذف می‌شود، افزود: فرصت تسلیم اظهارنامه مالیاتی تا 31 تیر ماه جاری است و بر اساس قانون مهلت مشخص شده برای ارائه اظهارنامه مالیاتی قابل تمدید نیست.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول